خبرگزاری کار ایران

شهردار اسبق خرم آباد:

روند استیضاح غیر قانونی بوده و به دنبال احقاق حقوق خواهم بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۳۰

در حال حاضر همچنان من شهردار خرم آباد هستم و تا بررسی موارد قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، هرگونه تغییرات در شهرداری مرکز استان غیرقانونی است.

شهردار اسبق خرم آباد گفت: یکی از مشکلات موجود درشورای شهر، وابستگی اکثر اعضای شورای شهر تحت نفوذ دو نماینده اسبق و فعلی مجلس هستند و خط و مشی‌ها را به آن‌ها تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد مهرابی، شهردار خرم آباد در گفت گو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه هیئت رئیسه‌ایی که با آیین نامه و مواد قانونی شورای اسلامی شهر آشنایی ندارد، چگونه می‌تواند مطالبات مردم را براساس قانون پاسخ دهد.

شهردار خرم آباد اظهار داشت: در حال حاضر همچنان من شهردار خرم آباد هستم و تا بررسی موارد قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، هرگونه تغییرات در شهرداری مرکز استان غیرقانونی است.

مهرابی در ادامه افزود: با تمام وجود در پی احقاق حق اجحاف شده خواهم بود و مدارک و مستندات موجود را که نشان دهنده روند غیرقانونی استیضاح از سوی شورای شهر است به مراجع مربوطه ارجاع و منتظر تصمیم گیری از سوی این نهاد هستیم.

وی ادامه داد: «این حق خبرنگاران و مردم است که جلسهٔ استیضاح شهردار به طور علنی برگزار شود تا خبرنگاران از جزییات دقیق ماجرا اطلاع یابند و مردم هم در جریان امور قرار گیرند.»

شهردار برکنار شدهٔ خرم‌آباد توضیح داد: «مردم بدانند که دلایل برکناری ناگهانی من، ایستادگی در برابر طایفه‌بازی، مقاومت در برابر رانت‌خواری، دوری جستن از سیاسی‌بازی در شهرداری خرم‌آباد، مقابله با زد و بندهای مالی، مخالفت با جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری خرم‌آباد و مبارزه با سوء استفاده‌های مالی و امثال این‌ها بوده است.

محمد مهرابی تشریح کرد: «معتقدم در حال حاضر شورای شهر خرم‌آباد استقلال از خودش ندارد و بیشتر به اراده‌های بیرون از شورا برای عزل من توجه شده است.»

مهرابی بیان داشت: «صحنه‌گردان برکناری من نه شورا که افراد دیگری بیرون از شورا بوده‌اند.»

وی ادامه داد: «برخی از مدیران دولتی هم دخالت‌های بی‌جا در این موضوع داشته‌اند؛ زیرا نمی‌توانستند ببینند شهردار خرم‌آباد دارد کارهای بزرگ انجام می‌دهد.»

وی تصریح کرد: «اراده‌های بیرون از شورا که مخالفت شورا را هم در پی داشت، باعثبرکناری ناگهانی من، آن هم در یک جلسهٔ غیرعلنی شد.»

مهرابی همچنین افزود: وقتی که اعضای شورا خودشان به‌دنبال کارهای شخصی هستند و برای برآورده کردن این کار‌ها به شهردار فشار می‌آورند چگونه باید انتظار داشت که مردم شهر خدمات خوب دریافت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اعضای شورای شهر، فقط به این دلیل مخالف شهردار شده است که شهردار پاسخ منفی به درخواست جذب سه نفر از فرزندانش در مجموعه شهرداری داده است.

به گفتهٔ مهرابی از دید برخی اعضای شورای شهر، شهردار باید ماشین امضای اعضای شورا و خواسته‌های غیر معقول آنان باشد که بنده با سی سال حضور در عرصه‌های مختلف مدیریتی، ذره‌ای از عهد خود با مردم کوتاه نبامده‌ام و برای همین هم در مقابل خواسته‌های نامشروع برخی از اعضا ایستادم. گرچه همیشه ایستادگی بر روی عقاید سالم و درست هزینه بر است

شهردارسابق خرم آباد گفت: یکی از مشکلات موجود در پارلمان شهری خرم آباد این است که برخی اعضا به‌شدت تحت نفوذ یکی از نمایندگان مجلس هستند و خط و مشی‌ها را به آن‌ها تحمیل می‌کنند. این موضوع برای مرکز استان که افسار امور شهری خود را به دس این چنین افرادی سپرده‌اند بسیار تاسف انگیز است.

در محل شورای اسلامی شهر خرم آباد جلسه اعضای شورا برای انتخاب سرپرست برگزار خواهد شد. طبق اعلام منابع آگاه، سیاووش سپهوند، سرپرست برکنار شده شهرداری منطقه ۲ خرم آباد از سوی برخی اعضای شورا برای سرپرستی شهرداری مرکزی در نظر گرفته شده است.

موضوع مهمی که در این باره قابل ذکر است؛ روند قهقرایی اعضای شورای شهر دوره چهارم در انتخاب شهردار مرکز استان است، بگونه‌ای که از انتخاب هرمزنصیری به انتخاب دهیار بیرانشهر(سیاوش سپهوند) رسیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز