خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

رودخانه تیره شهر دورود وضعیت مطلوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۰۳

استاندار لرستان: وضعیت رودخانه تیره شهر دورود سالیان سال است که به همین شکل رها شده است و امروز وضعیت مطلوبی ندارد.

استاندار لرستان: وضعیت رودخانه تیره شهر دورود سالیان سال است که به همین شکل رها شده است و امروز وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه بررسی مشکلات شهرستان دورود که در محل فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به وضعیت رودخانه تیره شهر دورود اظهار داشت: این رودخانه سالیان سال است که به همین شکل رها شده است و امروز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه تیره دورود یکی از پروژه‌های دارای اولویت است، تصریح کرد: شاید دورود تنها شهری است که رودخانه‌ای از میان آن عبور می‌کند و در شرایطی که این رودخانه می‌تواند به عنوان یک فرصت و جاذبه گردشگری مطرح باشد، امروز به یک تهدید تبدیل شده است و مشکلات غیر بهداشتی بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.

استاندار لرستان یادآور شد: به منظور ساماندهی رودخانه دورود مبلغی را از بخش عمران شهری برای شهرداری دورود در نظر گرفته‌ایم و اجرای این طرح نیازمند اجرای کار دقیق و مطالعاتی است، تا به طور کامل کار جداسازی فاضلاب و بهسازی بستر و حریم رودخانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید شهروندان دورودی در سال ۹۴ شاهد چنین منظره‌ای از این رودخانه باشند، اظهار داشت: شهرداری دورود باید با قدرت کامل پای کار بیاید و ضمن آنکه می‌توان در این کار از توان بخش خصوصی نیز استفاده کرد، چراکه سرمایه گذارانی هستند که خواهان مشارکت در این گونه پروژه‌ها هستند و باید در این راه از آنها حمایت کرد.

بازوند تصریح کرد: رودخانه تیره دورود در شرایطی که می‌توانسته یک فرصت بسیار خوب برای این شهر باشد، به علت عملکرد برخی مسئولان به یک تهدید جدی تبدیل شده است که نارضایتی عموم مردم را به دنبال دارد.

استاندار لرستان با اشاره به پل روگذر وحدت دورود تأکید کرد: در صورتی که تبدیل این پل روگذر به شکل زیرگذر خواسته واقعی مردم است باید قبل از انجام پروژه کار کارشناسی صورت گیرد، چراکه برداشتن یک پل بدون کارشناسی عوارض بسیار دارد.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه گهر دورود در بخش گردشگری گفت: تصمیم داریم، تا سال ۹۴ را سال شکوفایی گردشگری در استان لرستان نامگذاری کنیم که باید پرچمدار این کار میراثفرهنگی و گردشگری باشد و برای این کار باید شرایط و زیرساخت‌های گردشگری برای گردشگران فرآهم شود.

بازوند دریاچه گهر را یک فرصت استثنایی در بخش گردشگری دانست و گفت: این دریاچه می‌تواند سالیانه حجم بالایی از گردشگران را جذب کند و این در شرایطی است که از گذشته برنامه‌ای برای این کار طراحی نشده است.

وی متذکر شد: باید سازمان گردشگری استان لرستان یک برنامه کامل و مدون را برای دریاچه گهر طراحی کند، تا مشخص شود که در سال ۹۴ برای این دریاچه چه برنامه‌ای در نظر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز