خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم آباد:

هر کاری که باعثتضعیف نظام شود منکر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۶۰

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هر کاری که باعثحفظ نظام جمهوری اسلامی شود معروف است و باید در جامعه ترویج داده شود، اظهار کرد: هر کاری که باعثتضعیف نظام شود منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هر کاری که باعثحفظ نظام جمهوری اسلامی شود معروف است و باید در جامعه ترویج داده شود، گفت: هر کاری که باعثتضعیف نظام شود منکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با دعوت مردم به تقوای الهی افزود: تقوا موجب آسان شدن حسابرسی انسان در روز قیامت می‌شود.

او فرارسیدن ماه محرم، عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: ماه محرم، ماه ابراز عشق و محبت به وجود مقدس حضرت سید الشهدا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در ماه محرم هر کسی به شکلی نسبت به امام حسین(ع) ابراز ارادت می‌کند، اظهار کرد: همه ما در این ماه چند وظیفه داریم که باید به آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم عزای امام حسین(ع) را با شکوه و با عظمت برگزار کنیم، گفت: باید در این ماه در عزای سید الشهدا شرکت کنیم و حسینیه‌ها، مساجد و تکایا را با عظمت و مقدس بشماریم.

او با بیان اینکه مبادا نسبت به مجالس امام حسین(ع) عناد و کوتاهی داشته باشیم، تصریح کرد: نکته مهم این است که از مجالس عزا بهره برداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای احیاء اسلام و زنده کردن احکام نورانی آن قیام کرد، یادآور شد: مجالس عزای امام حسین(ع) باید مجالس معرفت باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه مجالس عزای سید الشهدا باید مجالس معرفت به اسلام، قرآن و دستورات دینی باشد، ادامه داد: حتما باید توجه کرد در مجالسی که برپا می‌کنیم تنها به سینه زدن و روضه خواندن بسنده نکنیم و یک سخنران و عالم دینی هم برای ما سخنرانی کند.

وی افزود: از مبلغان دینی در ماه محرم باید حداکثر استفاده را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه جوهره قیام امام حسین(ع) و آرمان والای ایشان امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: به همین دلیل هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امام حسین(ع) در حدیثی می‌فرمایند، هدف قیام من، اصلاح و هدایت جامعه است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر راه اصلاح و هدایت جامعه بوده و اگر جامعه‌ای به دنبال اصلاح است باید امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه نهادینه شود.

او با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپایی همه واجبات الهی است، افزود: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی معروف است.

امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه کارهایی مثل اختلاف، فقر، بیکاری، تفرقه، ذلت و… که باعثتضعیف نظام می‌شود منکر است، تصریح کرد: آنچه که باعثتقویت، پیشرفت و رشد نظام می‌شود معروف است و باید در جامعه رواج یابد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان بوده و تذکر لسانی که مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است باید محقق شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما در ماه محرم حفظ شئون عزاداری است، گفت: تعظیم شعائر حسینی، انجام عزاداری مطلوب بدون خرافه‌گرایی و تحریف و عزاداری حماسی وظیفه ما است.

او با بیان اینکه عزاداری آمیخته با برخی مسائل و رقابت‌های منفی هیئات مذهبی مناسب نیست، تصریح کرد: چه معنی دارد که کسی اطلاعیه بدهد و دعوت به قمه زنی کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برخی افراد می‌گویند هرکه دارد هوس لطمه زدن بسم الله اظهار کرد: باید از این مسائل جلوگیری شده و تذکر داده شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه این حرف‌ها در سطح شهر پخش می‌شود، تصریح کرد: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی باید جلوی این افراد و حرف‌ها را بگیرند.

او با تاکید بر اینکه قمه‌زنی موجب این می‌شود که شیعه خشن جلوه داده شود و دشمنان نیز سوء استفاده کنند، افزود: عزاداری مورد قبول و رضای امام حسین(ع) را انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد حضرت آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و بیان کرد: این عالم ربانی محبوب دل مردم بود و مردم او را دوست داشتند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه تشییع جنازه باشکوه این عالم ربانی گواه بر محبوبیت این عالم دینی و سیاست مدار سالم بود، تصریح کرد: خیرخواهی، دلسوزی، مشی اعتدال، سابقه انقلابی، مراتب علمی و… از ویژگی‌های این عالم ربانی بود.

او با تاکید بر اینکه از میان همه ویژگی‌های ایشان ثبات قدم و ایستادگی در راه حق و ولایت برجسته ترین و مهم ترین ویژگی بوده است، افزود: ایشان الگوی ثبات قدم بودند و در دوران قبل و بعد از انقلاب در سمت‌های مختلف هرگز در مسیر حق و ولایت دچار تزلزل نشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هیچگاه در رای و اندیشه این عالم ربانی تزلزل به وجود نیامد، گفت: ایشان با صداقت و شجاعت از مسیر ولایت و رهبری دفاع کرد.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: ثبات قدم در مسیر بسیار مهم است و همه ما باید این امر را از علما و بزرگان یاد بگیریم.

او در ادامه به مسئله صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعه عربستان اشاره کرد و گفت: برای آیت الله شیخ نمر که یک روحانی شجاع و مدافع حق و حقوق مردم است در دادگاه عربستان حکم اعدام صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه گرچه تاکنون این حکم اجرا نشده اما از آل سعود اقدامات ظالمانه اینگونه دور از انتظار نیست، تصریح کرد: دولت عربستان و آل سعود باید بداند اگر حکم اعدام این عالم برجسته را اجرا کند خون این عالم شیعی پایه‌های حکومت آل سعود را به لرزه در می‌آورد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه به طور حتم خون این شهید اثر می‌گذارند، یادآور شد: آل سعود اگر بخواهد حکم اعدام را جاری کند گور خود را کنده است و دامنه موج بیداری اسلامی سراسر سرزمین حجاز را می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه این عالم از حق مردم عربستان دفاع کرده و شیعه و سنی ندارد و باید همه دنیا به این حکم اعتراض کنند، اظهار کرد: جای تاسف است که چنین حکم ظالمانه‌ای در حق این عالم شیعی صادر شده اما آمریکا و متحدان آن سکوت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه وقتی در ایران یک فتنه‌گر خراب کار محاکمه می‌شود آمریکا و ایادی آن تبلیغات روانی شدیدی به راه می‌اندازند که حقوق بشر در ایران ضایع شده است، تصریح کرد: این در حالی است که امروز آمریکا در برابر این حکم سکوت می‌کند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه این عملکرد نشان می‌دهد که آزادی بیان و حقوق بشری که آمریکا به دنبال آن است چیزی جز دروغ نیست، افزود: ما خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام این عالم شیعی هستیم.

او در ادامه با اشاره به اولین سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت: این سفر در راستای تقویت روابط ایران و عراق بسیار موثر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه روابط بین ایران و عراق بسیار مهم، حساس و راهبردی است، تصریح کرد: ایران با تمام وجود از دولت عراق حمایت می‌کند و رفاه و امنیت مردم عراق و تقویت دولت آن مدنظر ایران است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که وضع فعلی عراق و انفجارهای متعدد و اشغال شهرها به‌وسیله تروریست‌ها نتیجه سیاست‌های غلط آمریکا و متحدان آن است، افزود: آمریکا در عراق بد عمل کرد و سیاست غلط در پیش گرفت.

او با اشاره به اینکه امروز نیز آمریکا در مقابله با تروریست‌ها و داعش سیاست مکارانه و فریب کارانه در پیش گرفته است، اظهار کرد: نکته اصلی این است که دولت مرکزی عراق باید تقویت شود و جوانان عراق به همراه ارتش بتوانند امنیت را در عراق برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز