خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت خرم آباد:

به طرح‌های روستایی و عشایری در لرستان توجه بیشتری شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۶۶

طرح‌های کلانی درلرستان در دست اجرا است که برای نتیجه بخش بودن این طرح ها باید توجه بیشتری به طرح‌های روستایی و عشایری بشود.

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: طرح‌های کلانی درلرستان در دست اجرا است که برای نتیجه بخش بودن این طرح‌ها باید توجه بیشتری به طرح‌های روستایی و عشایری بشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم آباد افزود: طی ماه‌های گذشته اتفاقات ریلی به دلیل فرسوده بودن خطوط در لرستان رخ داده ودر این سال‌ها به رغم تاکید مسوولان بر ضرورت بازسازی این خطوط، اما همچنان حوادثریلی در حوزه لرستان رخ می‌دهد.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به وقوع حوادثریلی استان طی ماههای اخیر گفت: بازسازی این خطوط باید به صورت جدی و مستمر در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اجرای طرح‌های ویژه روستاییان و عشایر در استان اظهار داشت: طرح‌های کلانی درلرستان در دست اجرا است که برای نتیجه بخش بودن این طرح‌ها باید توجه بیشتری به طرح‌های روستایی و عشایری بشود.

خطیب جمعه موقت خرم آباد به ضرورت اجرای طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری در لرستان نیز تاکید کردو گفت: بارش باران رحمت الهی به دلیل ندانم کاری‌هایی که در رابطه با تخریب جنگل‌ها انجام شده بی‌نتیجه است چراکه در سالهای گذشته فعالیت‌های جناحی از هر مساله‌ای مهم‌تر بوده است.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به یدار رهبری انقلاب اسلامی با اعضا جبهه مقاومت اسلامی فلسطین اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب دراین دایر تاکید کردند به خدا باور و به وعده‌های الهی ایمان داریم و پیروزی را نتیجه مقاومت و ایمان به خدا دانستند.

وی تصریح کرد: همچنین افزایش توان دفاعی مقاومت فلسطین در غزه و کرانه غربی نیز از تاکیدات رهبر انقلاب در این دیدار بود.

وی همچنین با اشاره به واقعه غدیر گفت: تاسیس ولایت در زمان بعثت پیامبر بوده اما غدیر از علی(ع) سرچشمه گرفته وغدیر تاکید دوباره بر موضوع ولایت است.

وی با بیان اینکه اثبات، قبول و تداوم غدیر تاکید بر اصول دین است ادامه داد: رهبر انقلاب در این خصوص فرمودندباید بدانیم که پیام و ماهیت غدیر معرفی امامت و امامت از شئون حکومت است و بهترین، محکمترین و رسا‌ترین پاسخ برای افکار سکولاریسمی که دین را منهای حکومت می‌دانند، واقعه غدیر است.

امام جمعه موقت خرم آباد تصریح کرد: رهبر انقلاب همچنین تاکید دارند که غدیر باعثاختلاف نمی‌شود و باید بر اصول تاکیدکنیم، اما هرگونه اهانت به مقدسات مذاهب دیگر، خلاف اهل غدیر است.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز روز مباهله گفت: روز مباهله از شئون مسلم ما است که باید نسبت به آن معرفت یافته و انتقال این مهم را به عنوان یک وظیفه اعتقادی در دستور کار خود قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز