خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک قوامین استان لرستان؛

اعتماد مردم به بانک قوامین در لرستان در جذب منابع موثر تاثیر دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۷۰

مدیر شعب بانک قوامین استان لرستان گفت: کسب رتبه چهارم بانک قوامین لرستان بین بانک‌های استان، نشان‌دهنده اعتماد مردم به سپرده‌گذاری در این بانک است.

مدیر شعب بانک قوامین استان لرستان گفت: کسب رتبه چهارم بانک قوامین لرستان بین بانک‌های استان، نشان‌دهنده اعتماد مردم به سپرده‌گذاری در این بانک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ابراهیم میررضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که بانک قوامین یکی ازشرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون ناجا است گفت‌: یکی از وظایف بانک قوامین تامین معیشتی کارکنان نیروی انتظامی است و ابتدا با نام صندوق قرض‌الحسنه ناجا فعالیت خود را شروع کرد و در ۲۰ شهریور ۱۳۷۹ به مؤسسه پس‌انداز وقرض الحسنه قوامین تغییر نام یافت.

وی ادامه داد: این موسسه در ادامه راه گستره فعالیت خود را علاوه بر کارکنان ناجا به آحاد مردم امتداد بخشید و در آستانه پنجمین سال فعالیت خود توانست شرایط ورود به شبکه بانکی کشور را مهیا و در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ موفق به دریافت موافقت اصولی از بانک مرکزی برای تبدیل به موسسه مالی و اعتباری شود.

میررضایی ادامه داد: سرانجام سال ۹۱ این موسسه رسماً مجوز فعالیت خود را به عنوان بانک دریافت کرد.

توان بالای بانک قوامین

مدیریت شعب بانک قوامین استان گفت: بانک قوامین به دلیل داشتن منابع مالی قابل توجه، علاوه بر متعهد بودن در مقابل مشتریان خود، تا کنون تعهدات ۴ موسسه مالی و اعتباری ورشکسته شامل آل‌طاها و محمد رسول‌الله اصفهان، گنبد سبز نجف‌آباد و موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان را پذیرفته و اقدام به بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌های مشتریان این موسسات مالی و اعتباری کرده است.

میررضایی افزود: این امر موقعیت بانک قوامین را به عنوان یک بانک خصوصی در مقابل سایر رقبا، به شکل چشم‌گیری ارتقاء بخشیده است.

وی خاطرنشان ساخت: بانک قوامین در میان بانک‌های دولتی و خصوصی استان رتبه چهارم را دارا است که این مسأله نشان‌دهنده اعتماد مردم به این بانک است.

مدیر شعب بانک قوامین استان ادامه داد: این بانک که در کشور نیز رتبه ششم را بین بانک‌های قوامین استان‌‌ها دارد هم‌اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال منابع بانکی دارد.

میررضایی با اشاره به تحریم بانک قوامین توسط آمریکا گفت: دلیل محکم این تحریم موقعیت مالی مناسب این بانک در بین بانک‌های کشور است‌.

وی تصریح کرد: به‌رغم این تحریم مردم اعتماد بیش‌تری به بانک پیدا کردند و به مراتب منابع این بانک افزایش پیدا کرد و با توان مدیریتی تهدید تبدیل به یک فرصت شد.

مدیر شعب بانک قوامین استان ادامه داد: یکی از گزینه‌های تحریم به دلیل خدماتی بود که بانک قوامین به کارکنان نیروی انتظامی جهت تامین معیشتی انجام ارائه می‌کرد؛ همین امر باعثشد این تحریم جهت تضعیف نیروی انتظامی کشور صورت بگیرد که در کوتاه‏ترین زمان کار گروه حقوقی توسط فرمانده ناجا و مدیرعامل بانک قوامین جهت پی‌گیری تشکیل گردید.

به گفته میررضایی تحریم بانک قوامین به رغم تفکر غلط آمریکا که یک تهدید بود، به یک فرصت تبدیل شد.

مدیریت شعب بانک قوامین استان افزود: هدف از این تحریم اعمال فشار بر توان امنیتی کشوراست که بدون نتیجه ماند.

وی ادامه داد: جذب ۵۰ میلیاردریال سپرده توسط بانک قوامین استان طی ۲۰ روز اخیر نشان از اعتماد مردم به این بانک دارد.

مدیر شعب بانک قوامین استان با اشاره به شائبه ادغام تعاونی اعتماد ایرانیان با قوامین نیز گفت: ادغامی در کار نبوده است بلکه به دلیل مشکلات مالی تعاونی فوق برابر دستور دادستان محترم کل کشور مبنی برمنحل نمودن تعاونی فوق و محول نمودن آن به بانک قوامین و پرداخت سپرده‌های مردم توسط بانک قوامین شد که این موضوع درکوتاه‌ترین زمان انجام شد‌.

وی ادامه داد: یکی ازمشکلات به وجود آمده در این خصوص بازپس‌گیری معوقات از کسانی است که تسهیلاتی را از این بانک دریافت کرده‌اند لذا از دادگستری استان خواستاریم در این زمینه همکاری لازم را جهت وصول مطالبات معوق با این بانک داشته باشند.

ایجاد سازمانی ارزش‌آفرین و کارآمد

میررضایی همچنین با اشاره به توسعه بازار توسط این بانک گفت: بانک قوامین درنظام بانک‌داری کشور با اتکاء براصول بانک‌داری اسلامی و منطبق بر قوانین و مقررات بانکی کشور با بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد‌، متخصص‌، اعتماد مشتریان و ذی‌نفعان و با استفاده از آخرین فناوری‌های صنعت بانک‌داری به دنبال ایجاد سازمانی ارزش‌آفرین، یادگیرنده و کارآمد است.

تحقیق و توسعه بازار، ارائه کیفیت مطلوب

وی ادامه داد: بانک قوامین از طریق تحقیق و توسعه بازار تجهیز و تخصیص صنایع مدیریت‌، ریسک‌های صنعت بانک‌داری و شناسایی نیازهای مشتریان تلاش می‌کند ضمن ایجاد رشد و تعالی‌، خدمات بانکی را در بازارهای داخل وخارج از کشور باکیفیت مطلوب ارائه دهد.

مدیریت شعب بانک قوامین استان گفت: بانک قوامین با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین و به کارگیری نیروهای کارآمد و متخصص با ۳۳

مدیریت در مرکز استان‌ها و نزدیک به ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های خود در چارچوب قوانین و مقررات نظام بانکی جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد.

میررضایی ادامه داد: با وجود آن که بانک قوامین خدماتی نظیر تلفن‌بانک و کارت الکترونیک را تقریباً از دوران فعالیتش شروع کرده بود ولی تا اواخر خرداد ۹۲ این بانک عضو شبکه شتاب نبود و کارت‌های الکترونیکی و خودپردازهای آن تنها برای مشتریان این بانک که کارت الکترونیکی را دارا بودند قابل استفاده بود.

مدیریت شعب بانک قوامین استان گفت: بانک قوامین در خردادماه ۹۲ عضو شبکه شتاب شد و در حال حاضر امکان استفاده از کارت‌های الکترونیکی این بانک در تمامی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های عضو شبکه شتاب و همچنین دستگاه‌های تمامی بانک‌های متصل به شبکه شتاب مهیا است.

میررضایی افزود: همچنین امکان خرید اینترنتی توسط این کارت‌ها برای دارندگان آن فراهم است.

مدیریت شعب بانک قوامین ادامه داد: این بانک همچنین قادر به ارائه خدمات بانکی الکترونیکی مانند ساتنا، پایا و اتصال انواع حساب‌های کوتاه مدت و قرض الحسنه به کارت‌های الکترونیکی است که می‌توان هریک از حساب‌های متصل به کارت را به عنوان حساب پیش‌فرض شتابی تغییر داد.

وی ادامه داد: با این اقدام مشتری قادر خواهد بود بدون نیاز به مراجعه به شعبه از طریق دستگاه‌های خودپرداز مبلغ مورد نظر را از تمامی حساب‌های متصل شده به کارت الکترونیکی دریافت کند.

میررضایی گفت: همچنین اینترنت بانک قوامین به منظور ارائه خدمات سریع‌تر و مطلوب‌تر راه‌اندازی شده است.

مدیریت شعب بانک قوامین در ادامه افزود: افتتاح انواع حساب‌های کوتاه‌مدت نظیر حساب زرین‌، حساب قوامین کارت(کارت الکترونیکی)، حساب قرض‌الحسنه جاری(دسته چک بانکی)، حساب قرض‌الحسنه پس انداز(جهت شرکت در قرعه‌کشی‌) و همچنین حساب‌های بلندمدت یک ساله تا ۵ ساله از عمده‌ترین خدماتی است که در خصوص افتتاح حساب به مشتریان عرضه می‌شود.

پرداخت تسهیلات با شرایط آسان از دیگر خدمات بانک قوامین است که میررضایی به آن اشاره نمود.

وی افزود: از آن‌جا که کیفیت از دیدگاه بانک قوامین امری فراگیر و متاثر از عملکرد اعضای سازمان است و همچنین تحقق آن در گرو مشارکت تمامی کارکنان آن است به همین علت بانک خود را مستلزم اجرای دقیق همه ابعاد خط مشی کیفیت با آرزوی نیل به کسب و ارتقاء رضایت مشتری در خصوص نظام کیفیت که مشتمل بر مواردی است می‌داند.

میررضایی در ادامه گفت‌: تلاش بی‌وقفه در راستای بهبود مستمر و ارتقای کیفیت خدمات بانک جهت تامین رضایت و خشنودی مشتری از جمله این موارد است.

پای‌بندی به اصول بانک‌داری بدون ربا، امانت‌داری و رعایت منافع مشتریان و جلب اعتماد و اطمینان همه اقشار جامعه از دیگر اهداف بانک قوامین است که مدیرعامل بانک قوامین استان به آن اشاره کرد.

میررضایی گفت‌: ارج نهادن به مقام انسانی کارمندان به عنوان باارزش‌ترین سرمایه بانک و الزام به اصل شایسته‌سالاری و ارتقای کیفیت زندگی آنان نیز از جمله اهداف دیگر بانک قوامین است.

وی افزود: ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان با بهره‌گیری از فن‌آوری روز جهان و رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق سر‌فصل‌های ذکر شده از دیگر این اهداف است.

مدیریت شعب بانک قوامین لرستان ادامه داد: بانک قوامین متعهد شده است تا با بهره‌گیری و تبعیت از نظام کیفی و انطباق‌، کلیه فعالیت‌ها‌ی خود را جهت رسیدن به اهداف کلان و بهبود مستمر سازمان دنبال کند و همچنین کلیه کارکنان از طریق اجرای رویه‌ها و نظام ایجاد شده در زمینه رضایت‏مندی مشتریان و ارائه خدمات مطلوب اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان این نشست مدیریت شعب بانک قوامین لرستان ضمن تشکر از اصحاب رسانه افزود: نقش اصحاب رسانه در برقراری ارتباط مستمر و موثر با اقشار جامعه نقشی غیر‌قابل انکار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز