خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

نقش صدا و سیمای لرستان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۲۲

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با گلایه از نقش بسیار ضعیف صدا و سیمای مرکز استان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهایی تبلیغی از عملکرد این سازمان انتقاد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با گلایه از نقش بسیار ضعیف صدا و سیمای مرکز استان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهایی تبلیغی از عملکرد این سازمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای قرآن و عترت استان لرستان با تاکید به نقش ویژه باورهای دینی در استحکام جامعه و موفقیت در زندگی گفت: وجود احکام دین و تعلیمات قرآن در بطن جامعه به منزله واکسینه کردن جامعه در مقابل آفات و بلاهای اجتماعی است و هر اندازه که نقش این تعلیمات در جامعه پررنگ تر باشد مسائل و مشکلات جامعه با آرامش و راحتی بیشتری حل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون اقدامات کم اما مثبتی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گرفته است عنوان کرد: کم بودن این اقدامات و تلاش ها به معنای نادیده گرفتن فعالیت های قبلی نیست چرا که در گذشته علی رغم وجود امکانات کم تلاش هایی برای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در کشور صورت گرفته است.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار لرستان افزود: گستره فعالیت شورای قرآن و عترت لرستان باید در تمام استان باشد لذا مدیر کل امور بانوان و مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان باید با نگارش نامه و ارسال به تمامی فرمانداری های استان برگزاری نشست های مشابه با محوریت برنامه های قرآن و عترت را در تمامی شهرستان های استان خواستار و پیگیر گزارش عملکرد این جلسات باشند.

شاهرخی با بیان اینکه بنا به سیاست های کلی دولت امکانات دولتی برای تمامی امورات جاری کشور باید در اختیار مردم باشد گفت: فعالان قرآنی به عنوان قشر خاصی و تاثیرگذار جامعه می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی ادامه داد: تلاش دولتمردان در استانداری لرستان بر این است با امکاناتی که در اختیار داریم بدنه اجتماعی جامعه را در قالب هیئت های مذهبی، سازمان های مردم نهاد و هیئت های محله ای فعال کرده و فعالیت های قرآنی را تا عمق جامعه و خانواده ها نفوذ دهیم.

مسئولان باید پای حرف و درد دل فعالان قرآنی بنشیند

معاون سیاسی ‌امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به فرهنگ قرآنی و مشکلات فعالان این حوزه بیان داشت: مسئولان باید پای حرف و درد دل فعالان قرآنی بنشیند و پاسخگوی مشکلات آنها باشند.

شاهرخی افزود: لذا این جلسه باید به صورت مرتب هر ۴۰ یا ۴۵ روز یکبار برگزار شده و با حضور اساتید و فعالان قرآنی از نقطه نظرات آنها استفاده شود.

وی تمامی دستگاههای اجرایی را ملزم به برگزاری برنامه مدون قرآنی در طول هفته کرد و تصریح کرد: به زودی طی بخشنامه ای دستورالعمل اجرای این طرح به ادارات ارسال می شود و مدیران باید یک روز در هفته برنامه ای مشخص و مدون را با حضور تمامی پرسنل اداره خود داشته و حضور کارکنان از این برنامه را در ارزشیابی های اداری لحاظ کنند.

معاون سیاسی ‌امنیتی استانداری لرستان در ادامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه ها به عنوان بانیان فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها نیز باید با یک برنامه ریزی دقیق فعالیت های مستمری را در حوزه قرآن و عترت داشت باشند.

شاهرخی یادآور شد: همچنن این دستگاهها باید ضمن گسترش دامنه فعالیت های خود در صورت نیاز به همکاری سایر دستگاه ها، ‌نیازهای خود را مطرح کنند تا زمینه همکاری با این ادارات فراهم شود.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار لرستان اضافه کرد: گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باید از ریزترین محافل تا ادارات و دستگاه های کلان اجرایی استان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در هر کدام از فصل های سال باید یک برنامه ویژه علاوه بر برنامه های مستمر و همیشگی در زمینه قرآن در استان داشته باشیم بیان داشت: در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان نیز باید یک برنامه ملی علاوه بر برنامه های فصلی و استانی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تدوین و اجرایی شود.

شاهرخی تمامی دستگاههای اجرایی استان را موظف کرد که تا پایان مهر ماه سال جاری برنامه های فصلی خود را در حوزه قرآن و عترت تدوین و در اختیار کارگروه فرهنگی ‌اجتماعی استانداری قرار دهند تا ضمن انجام کارها و تحقیقات کارشناسی در خصوص آنها زمینه های تحقق این برنامه ها فراهم شود.

وی همچنین با گلایه از نقش بسیار ضعیف صدا و سیمای مرکز استان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهایی تبلیغی در استان گفت: صدا و سیما باید در برنامه های فرهنگی خود به محتوای این برنامه ها توجه بیشتری داشته باشد.

معاون سیاسی ‌امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: صدا و سیما باید در میان برنامه های پر مخاطب خود بحثهای کوتاه اما اثر گذاری را در حوزه قرآن به هم استانی ها متذکر شود چرا که گاهی تذکر یک نکته می تواند قلب انسانی را تسخیر و مسیر زندگی او را تغییر دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز