خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

مشکلات توسعه تعاونی‌های لرستان مرتفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۲۰

باید فرهنگ کار گروهی و جمعی را در بین هم‌استانی‌ها اشاعه دهیم / ۵ هزار و ۲۳۲ تعاونی در استان لرستان وجودارد / در ۵ ماهه نخست امسال ۷۹ تعاونی توزیعی با حدود ۹۸۲ نفر نیروی کار، در استان لرستان راه اندازی شد.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مشکلات وموانع توسعه تعاونی های لرستان مرتفع وبرای ایجاد کسب وکار وگسترش تعاونی ها برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی آشتاب درنشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت هفته تعاون با اشاره به اینکه باید فرهنگ کارگروهی وجمعی را دربین هم استانی ها اشاعه دهیم گفت: تعاون به معنای باهم بودن و باهم کارکردن است، تعاون به معنای قرار گرفتن منابع مالی و توان فکری افراد برای نیل به هدف مشترک است.

وی با اشاره به اینکه بحثاقتصاد به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت ونظام است اظهارداشت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های اقتصادی که نیاز است بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته تعاون گفت: افتتاح ۱۲۸ واحد مسکونی تعاون مسکن مهر لشکر ۸۴، تجدید میثاق با شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه، افتتاح دو واحد تولیدی در شهرستان الشتر، افتتاح شرکت تعاونی ساماندهی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان درشهرستان الیگودرز، افتتاح ۳۰ باب واحد تجاری تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان ازنا و… ازبرنامه انجام شده در هفته تعاون است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۳۲ تعاونی در استان لرستان وجودارد گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ واحد فعال و ۱ هزار و ۸۳۲ واحد نیمه فعال و یا راکد هستند.

آشتاب با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل و تکریم از تعاون گران برتر استان لرستان گفت: ۱۶ تعاونی برتر و یک تعاونی شایسته مورد تجلیل وتکریم قرار گرفتند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: درهفته تعاون از تعاونی های نمونه و الگو بازدید کردیم و از نزدیک با مسائل ومشکلات تعاونی ها آشنا و از روند فعالیتی در این تعاونی ها اطلاع پیدا کردیم.

وی گفت: ۲۶۴ واحد مسکونی شرکت تعاونی مسکن مهر فرزانگان سبز شهرستان بروجرد را فردا درشهرستان بروجرد افتتاح می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت بخش تعاون را مورد مطالعه قراردادیم، گفت: ۲۲۵ تعاونی را به عنوان اولویت های حمایتی خود قرار دادیم که نیاز این تعاونی ها ۹۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۵۰۳ نفر در گرایش های مختلف اقتصادی است.

وی افزود: تا کنون ۴۴ طرح از ۲۲۵ طرح درگرایش های مختلف با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۳۰ تومان با اشتغالزایی ۲۳۶ نفر به بانک های عامل معرفی شدند و مابقی در دست بررسی و اقدام هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دربحثتفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ۶۲ طرح بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۳۴ نفر به تصویب کمیسیون منتخب کارگروه اشتغال استان رسیده و درسیستم بانکی مورد بررسی وارزیابی قرار می گیرند.

آشتاب با اشاره به گسترش تعاونی های دانش بنیان و دانش محور عنوان کرد: درهمین راستا تعاونی های دانش بنیان کشت وصنعت خرمان مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات وسرمایه درگردش به میزان یک میلیارد تومان که بانک ملت معرفی شده است.

وی افزود: تعاون دانش بنیان رازی(کیمیای گهر) تولید کننده نانو و مواد دارویی است که این طرح به جهت با ارزش بودن مورد حمایت های مادی سازمان واداره کل گرفته است.

وی تصریح کرد: دربحثتوانمند سازی وساماندهی وایجاد بستر اشتغال برای کارجویان سامانه ای را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشاوره کارجویان راه اندازی کرده است.

وی بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی در خصوص سوق دادن شیوه تفکر جوانان به سوی کارآفرینی تاکید کرد و ادامه داد: اکثر جوانان ما رؤیای استخدام در دستگاههای دولتی ا در سر می‌پرورانند و با توجه به ظرفیت‌های استخدامی کشور وقت آن رسیده تا در زمینه سوق دادن تفکر جوانان به سوی کارآفرینی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۳۲ تعاونی در استان لرستان وجودارد گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ واحد فعال و ۱ هزار و ۸۳۲ واحد نیمه فعال و یا راکد هستند.

وی اضافه کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۹ تعاونی توزیعی در سطح استان راه اندازی شده است که جذب نیرو در این تعاونی ها حدود ۹۸۲ نفر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز