خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان گفت:

گذار از کشاورزی و دامپروری سنتی به صنعتی کلید توسعه کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۵۵

کلید شکوفایی بخش کشاورزی لرستان به عنوان پایه اقتصاد این استان گذار از کشاورزی و دامپروری سنتی به صنعتی است.

استاندار لرستان گفت: کلید شکوفایی بخش کشاورزی لرستان به عنوان پایه اقتصاد این استان گذار از کشاورزی و دامپروری سنتی به صنعتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در حاشیه بازید از یک گاوداری صنعتی شیری خرم آباد به اولویت‌های استان در بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و احداثو توسعه واحدهای صنعتی در این بخش را از ضرورت‌ها دانست.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش یادآور شد: کلید شکوفایی بخش کشاورزی لرستان به عنوان پایه اقتصاد این استان گذار از کشاورزی و دامپروری سنتی به صنعتی است.

استاندار لرستان به تاکیدات رئیس جمهوری در سفر به استان لرستان برای توسعه این بخش‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مصوبات خوبی در بحثاحداثباغات در اراضی شیب دار، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین، ارتقای مکانیزاسیون بخش کشاورزی و توسعه واحدهای صنعتی پرورش دام در جریان این سفر داشتیم که در صورت اجرایی شدن می‌تواند گام موثری برای حرکت رو به رشد بخش کشاورزی لرستان باشد.

بازوند با اشاره به تصویب طرح احداثواحد پرورش پنج هزار راس دام سنگین ظرف سه سال در لرستان گفت: در قالب این طرح در دو سال اول هر سال فازهای یک هزار و ۵۰۰ رأسی و در فاز آخر دو هزار رأسی به بهره برداری می‌رسد.

استاندار لرستان همچنین ایجاد گاوداری دو هزار رأسی در شهرستان الیگودرز را از دیگر مصوبات سفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این مصوبات زمینه ارتقای تولید در بخش دامپروری استان و ایجاد اشتغال جدید و پایدار در این بخش فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز