خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان؛

دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال در حوزه فرهنگ و هنر گام بر می‌دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۴۹

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف زمانی گاهی شاهد افراط و تفریط در حوزه فرهنگ و هنر بوده‌ایم بیان داشت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال در حوزه فرهنگ و هنر گام برمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان در جریان دیدار با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان حضور در عرصه فرهنگ و هنر را توفیقی به منظور بسترسازی در این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد که در این مسیر بتوان گام‌های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ موضوع بسیار مهمی است افزود: هیچ کس تا کنون تعریفی به جامعیت تعریف رهبر معظم انقلاب از حوزه فرهنگ ارائه نکرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «فرهنگ هویت یک ملت است» ادامه داد: این نوع نگاه به فرهنگ حکایت از یک رویکرد عقلانی و فلسفی دارد.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه هویت یک ملت «کیستی و چیستی» آن ملت است ادامه داد: از طریق فرهنگ می‌توان یک ملت را شناخت.

وی با بیان اینکه در مباحثعقلانی جایی که بحثاز وجود و ماهیت مطرح می‌شود موضوع را به هویت سند می‌دهند افزود: اساس هر چیزی‌‌ همان ماهیت و هویت آن بوده به طوریکه در هر جامعه‌ای فرهنگ هویت آنجامعه محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز حوزه و کانالی که دشمنان برای نفوذ روی آن حساب باز کرده‌اند‌‌ همان مسئله فرهنگ است تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه بسیاری مهمی است.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه کم توجهی به حوزه فرهنگ تهدید کننده و چالش برانگیز است یادآور شد: فرهنگ حوزه گسترده‌ای دارد به طوریکه مجموعه باور‌ها، ارزش‌ها و رفتارهای یک ملت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: با این تفاسیر می‌طلبد یک برنامه ریزی جدی در این حوزه صورت گرفته و با هماهنگی و همکاری بین بخشی عمل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه برای ارتقای حوزه فرهنگ باید همه دستگاههای فرهنگی پای کار بیایند یادآور شد: در این حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به سیاست‌هایی که دارد حرکت می‌کند.

از حاشیه سازی‌های سیاسی در حوزه فرهنگ دوری خواهیم کرد

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است بیان داشت: در این راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو محور دنبال می‌شود عنوان کرد: در اداره و مدیریت این بخش تا جایی که بتوانیم از حاشیه سازی‌های سیاسی در حوزه فرهنگ دوری خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت حرکت بر محور قانون و ملاک بودن مر قانون ادامه داد: دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر شفاف است و ما تلاش می‌کنیم در این مسیر گام برداریم.

حجت الاسلام حنان با اشاره به انتشار کتابی از دیدگاههای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: اعتدال در روش فعالتهای فرهنگی یکی دیگر از محورهای فعالیت ما در این بخش است.
اعتدال در حوزه فرهنگ و هنر گام برمی دارد

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف زمانی گاهی شاهد افراط و تفریط در حوزه فرهنگ و هنر بوده‌ایم بیان داشت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال در حوزه فرهنگ و هنر گام برمی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر حوزه متفاوتی است تصریح کرد: شاید در نگاه اول به نظر برسد این مجموعه شامل حوزه‌هایی است که‌گاه در تعارض با هم قرار دارند ولی در حقیقت بخش‌های مختلف ذیل این مجموعه مکمل همدیگر هستند.

حجت الاسلام حنان با اشاره به وجود بخشهای مختلف شعر، ادبیات، موسیقی، تئا‌تر، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، رسانه، مطبوعات، کانونهای قرآن و عترت، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و… در حوزه فرهنگ و هنر بیان داشت: در همه حوزه‌ها جایی برای فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

وی از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری به عنوان رسالتی خطیر یاد کرد و گفت: در همه بخشهای ذیل این مجموعه از سینما و تئا‌تر گرفته تا موسیقی و هنرهای تجسمی دارای مخاطب‌های خاص خود هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه مطالباتی که در این حوزه از ما می‌شود بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و کاملا قانونی است یادآور شد: قوانین به اندازه کافی در این حوزه وجود دارد و ما نیز با توجه به وجود قوانین قائل به سلیقه شخصی در این زمینه نیستیم.

حجت الاسلام حنان در ادامه سخنان خود به جایگاه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعدد دستگاههای فرهنگی در استان به نظر می‌رسد برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها نیازمند یک وحدت رویه هستیم.

وی با اشاره به وجود دستگاههای فرهنگی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دفا‌تر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و سپاه استان و… بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی دارد که با همکاری این دستگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های مشترک اقدام کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت اتخاذ رویه واحد و دوری از موازی کاری و پراکندگی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ افزود: مدیریت مشترک با هدف واحد می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام حنان با اشاره به وجود برخی جریانهای انحرافی در گذشته که در مسیر ایجاد تقابل میان فرهنگ دینی و ملی فعالیت می‌کردند بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر چنین فعالیتهای انحرافی در استان دیده نمی‌شود و هر جا که چنین مواردی را مشاهده کنیم به طور قطع مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی ایران سرمایه گذاری صورت گرفته است یادآور شد: انتظار می‌رود با حضور سردار کشکولی در سپاه استان و دیدگاه باز و امیدبخش ایشان در حوزه فرهنگی شاهد رشد هرچه بیشتر این مجموعه باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه عرصه فرهنگ، عرصه خیلی حساسی است، ابراز امیدواری کرد که با در کنار هم قرار گرفتن دستگاههای فرهنگی و استفاده از تجربیات سپاه استان در این حوزه در مسیر تحقق چشم انداز حوزه فرهنگ و هنر در منویات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز