خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد؛

اولین کارخانه تولید کمپوست از زباله در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۰۷

خرم آباد با تولید بیش از ۳۰۰تن زباله در روز، یکی از شهرهایی است که نیاز به محل دفع زباله دارد.

شهردار خرم آباد گفت: اولین کارخانه پردازش و تولید کمپوست از زباله در لرستان تا پایان سال در خرم آباد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد مهرابی به همراه خبرنگاران در بازدید از این پروژه ضمن اشاره به نامطلوب بودن شیوه دفع زباله‌های شهری در خرم آباد گفت: متأسفانه تاکنون، دفع زباله‌های شهری وضعیتی نامطلوب داشته‌اند. خرم آباد با تولید بیش از ۳۰۰تن زباله در روز، یکی از شهرهایی است که نیاز به محل دفع زباله دارد.

وی تصریح کرد: زباله‌های شهری به ویژه زباله‌های عفونی، باید به منطقه‌ای هدایت شوند که محیط شهر را از حیثبهداشتی به خطر نیندازد.

وی افزود: طرح مهار و دفع زباله‌ها در خرم آباد، ابتدا در دور دوم شورا در سال ۸۵ مطرح شد، اما متأسفانه تا چندی پیش راکد مانده بود.

مهرابی اشاره کرد: در گذشته، فقط ده درصد زباله‌های شهری در خط پردازش تفکیک می‌شدند.

شهردار خرم آباد در مورد طرح پردازش زباله‌های شهری گفت: حدود شش ماه طول کشید تا این طرح دوباره به جریان بیفتد و هم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برد.

مهرابی افزود: بر اساس طرح گذشته، با یک شرکت تبریزی قرارداد تأمین تجهیزات بسته شده است و تا امروز بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

مهرابی با توجه به آماده شدن فاز یک این طرح برای بهره برداری گفت: فاز دوم، تبدیل زباله و تولید کمپوست از زباله است که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: هر سرمایه گذاری که آمادگی همکاری در این پروژه راداشته باشد، می‌تواند با ما همکاری کند. چون بستر اولیه اعتباری و مشکل فیزیکی و روان سازی آن صورت گرفته است، کار راحت‌تر پیش می‌رود.

وی ضمن اشاره به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست برای این طرح گفت: این طرح می‌تواند هم در بخش کشاورزی باتولید کود کمپوست در منطقه، برای لرستان سرمایه ایجاد کند و هم درآمد پایداری برای شهرداری خرم آباد داشته باشد.

مهرابی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۴۰نفر در این طرح گفت: در حال حاضر در فاز پردازش زباله‌ها حدود ۴۰نفر نیروی انسانی در این طرح مشغول فعالیتند و امیدواریم با راه اندازی فاز دوم برای بیش از ۵۰ نفردیگر اشتغال افزایی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز