خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس؛

نرخ بیکاری در لرستان به مرحله بحران رسیده است

کد خبر : ۱۹۷۶۰۵

با توجه به اینکه در این چند سال اخیر، نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت، رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گقت: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت رئیس جمهور، یاولین استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، عباس قائید رحمت، در خصوص وضعیت بیکاری در کشور به ویژه در استان لرستان، گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت بیکاری در کشور به هیچ وجه مناسب نیست به طوری که در برخی از استان‌ها به مرز هشدار و در برخی دیگر از مرز هشدار گذشته و به مرحله بحران رسیده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری باید تمام سرمایه گذاری هلدینگ‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به سمت استان‌های کم برخوردار هدایت شوند.

نرخ بیکاری در لرستان به مرحله بحران رسیده است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه استان لرستان رتبه اول نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درتشریح هدف اصلی سفر رئیس جمهور به استان لرستان، اظهار داشت: چاره‌ اندیشی و انجام اقدامات ویژه درخصوص وضعیت بحرانی کار در لرستان از اهداف اصلی سفر استانی رئیس جمهور به این استان بود تا در آینده نزدیک کاهش نرخ بیکاری در لرستان را شاهد باشیم.

قائیدرحمت، با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲درصد است، افزود: نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها چون لرستان حدود ۲ برابر این ۱۲ درصد یعنی نزدیک به ۲۵ درصداست.

نرخ بیکاری ۵۰درصدی در بین جوانان لرستان

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در بین جوانان با رنج سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در کشور ۲ برابر ۱۲ درصد یعنی حدود ۲۵ درصد است به همین جهت متأسفانه نرخ بیکاری در بین جوانان لرستان حدود ۵۰ درصد برآورد شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درحال حاضر استان‌هایی چون لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر وضعیت نابسامانی از نظر بیکاری دارند و ورود هر چه سریع‌تر دولت به منظور حل مشکل بیکاری در این استان‌ها بسیار ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: متأسفانه زمانی که دلارهای ۷ تومانی و ۲۴۰ تومانی موجود بود سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع مادر در این استان‌ها صورت نگرفته است به همین جهت تا به امروز شاهد تراکم صنعت فقط در چند استان چون‌اصفهان، فارس، خراسان، مرکزی، تهران و کرج، خوزستان از نظر صنعت نفت و پتروشیمی هستیم.

قائیدرحمت افزود: متأسفانه تراکم صنعت در برخی استان‌ها باعثشده که در حال حاضر این استان‌ها از نظر زیست محیطی با مشکل مواجه شده‌اند به طوری که سطح آلایندگی در فصول گرم سال به گونه‌ای است که قدرت تنفس را از مردم گرفته است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر اهتمام کند و با توقف صنعت، تراکم صنعت در برخی از استان‌ها را کاهش دهد و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی را به منظور سرمایه گذاری به استان‌های محروم با نرخ بیکاری بسیار بالا هدایت کند.

این نماینده مردم درمجلس‌نهم، اظهارداشت: متأسفانه هلدینگ‌های دستگاه‌های وابسته به دولت چون ایدرو، ایمیدرو، شستا و سازمان بازنشستگی در استان‌هایی که بخش خصوصی قبلا در آنجا سرمایه گذاری کرده بود اقدام به ایجاد صنعت کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: به عنوان رئیس کمیته اشتغال و کار آفرینی مجلس از دولت تقاضا دارم که با تجدید نظر تمام سرمایه گذاری هلدینگ‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را به سمت استان‌ها ی کم برخوردار سوق دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز