خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

انتقال آب کاکارضا به خرم آباد ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۱۲

: کارفرمای عملیات آبرسانی به شهر خرم آباد قبلا شرکت آب منطقه‌ای لرستان بود که اکنون به شرکت آب و فاضلاب شهری استان و مشاور جدیدی واگذار شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از تدوین طرح گردشگری پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر خرم آباد برای افق ۱۴۱۰ طراحی شده که یکی از طرح‌های بسیار مناسب توسعه‌ای بوده و پیشرفت فیزیکی آن نسبت به برنامه زمان بندی تعیین شده راضی کننده است.

وی حجم کل اعتباراتی که برای پروژه آبرسانی به شهر خرم آباد لحاظ شده است را ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطابق برنامه زمان بندی تعیین شده پیش می‌رود.

استاندار لرستان تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر خرم آباد می‌تواند جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر را پوشش دهد و همچنین مطابق این طرح هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه از آب سراب تلخ و مخملکوه خارج شده و به تصفیه خانه خرم آباد وارد می‌شود.

بازوند با بیان این مطلب که طرح آبرسانی به شهر خرم آباد می‌تواند به یک جاذبه گردشگری در منطقه تبدیل شود، بیان داشت: در بازدید قبلی که از طرح داشتیم تقاضایی مبنی بر اجرای پروژه با رویکرد گردشگری مطرح شد لذا این پروژه با یک طرح گردشگری در قالب بک آبشار شروع شده که از این لحاظ این طرح بسیار ارزشمند است.

وی در این مورد افزود: علیرغم اینکه هدف اصلی از اجرای این پروژه آبرسانی به شهر خرم آباد است ولی خروجی آن به گردشگری کمک می‌کند. بدین معنا که وقتی هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه آب از این محل به شهر خرم آباد منتقل می‌شود از طرف دیگر می‌توانیم آب چشمه‌های داخل شهر خرم آباد را آزاد کنیم.

استاندار لرستان گفت: با آزادسازی چشمه‌های آب داخل شهر خرم آباد حدود هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از این آب‌ها آزاد می‌شود که با این آزاد سازی شهر از لحاظ گردشگری می‌تواند روحیه جدیدی گرفته و رودخانه‌ای با آب دائمی داشته باشد.

بازوند اظهار داشت: پیمانکار طرح آبرسانی به شهر خرم آباد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است که کار را به خوبی پیش می‌برد و با وجود اینکه ما نمی‌توانیم اعتبارات پروژه را به موقع پرداخت کنیم کار را متوقف نکرده و به جلو پیش می‌برد.

وی عنوان کرد: کارفرمای عملیات آبرسانی به شهر خرم آباد قبلا شرکت آب منطقه‌ای لرستان بود که اکنون به شرکت آب و فاضلاب شهری استان و مشاور جدیدی واگذار شده است.

بازوند با اشاره به اینکه مهندسی ارزش روی این پروژه صورت گرفته و بحثگردشگری در آن مطرح شده است افزود: همچنین یک شرکت مهندسین مشاوره برای تهیه طرح انتخاب شده و برای این منظور حدود ۱۰ میلیارد تومان به سقف اعتبار قبلی پروژه که ۴۰ میلیارد تومان بود اضافه شده است.

استاندار لرستان بر لزوم حفظ حق آبه کشاورزان منطقه کاکارضا تاکید کرد و گفت: آب مورد نیاز برای تامین آب شرب شهر خرم آباد به میزان هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه است که در مقابل آب رودخانه کاکارضا رقم چندان زیادی نیست.

بازوند با دادن اطمینان به کشاورزان که برای حقابه آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود عنوان کرد: حق آبه کشاورزی منطقه محفوظ است و از آن استفاده‌ای صورت نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز