خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان؛

ورزش بخشی از فرهنگ جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۰۴

هشت صدو شصت مرببی تربیت بدنی در چهار هزار دویست آموزشگاه لرستان فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: هشت صدو شصت مربی تربیت بدنی در چهار هزار دویست آموزشگاه لرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، گودرز کریمی فر افزود: ورزش در سلامت و آمادگی جسمانی، تعادل و ثبات هیجانی، جلب توجه، رقابت، رشد اعتماد به نفس، تصویر مثبت بدنی و اجتماعی و تامین نیازهای دوستی، احساس امنیت و تقویت گروهی، تاثیر فراوانی دارد.

کریمی فر خاطر نشان کرد: اگر سلامت روانی را به معنای احساس راحتی نسبت به خود و دیگران تعریف کنیم، معیارهای آن موفقیت، تعادل هیجانی، سازگاری با محیط، واقع بینی، احساس ارزشمندی و اجتماعی بودن خواهد بود. بنابراین ورزش با فعال سازی چنین معیارهایی نه تنها به بهداشت جسم بلکه به بهداشت روانی هم کمک می‌کند و همچنین اضطراب افراد با پرداختن به ورزش به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

کریمی فر تاکید کرد: عدم تحرک در بین افراد جامعه از یک طرف باعثایجاد ناراحتی‌های قلبی و عروقی در سنین بالا شده و از طرفی دیگر باعثناهنجاری‌های متعدد جسمی و روانی در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود.

وی اضافه کرد: اثرات ناشی از زندگی شهر نشینی و محدود شدن فضای زندگی و عدم تحرک همگی دست به دست هم داده‌اند تا معضلات و مشکلات متعددی برای انسان ایجاد شود. از این رو نیاز برای یافتن راهی که منجر به رفع این مشکلات شود احساس می‌گردد و ورزش مهم‌ترین عاملی است که در رفع این مشکل موثر است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد: به طور کلی ورزش بخشی از فرهنگ جامعه است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ ایران، ورزشکاران و به ویژه پهلوانان همواره با خصلت‌های جوانمردی، صداقت و دوستی، یاری دادن به دیگران و دستگیری از ضعفا و سرکشی در مقابل نهاد‌های قدرت و ظالم در سطح جامعه شناخته می‌شوند.

کریمی فر اظهار داشت:. فعالیت‌های بدنی ابزار ارزشمندی برای تامین سلامت جسمانی دانش آموزان است و رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.

وی از مربیان تربیت بدنی خواست ضمن توجه به جدید‌ترین یافته‌های علمی دنیا در عالم ورزش و تندرستی به بحثاخلاق مداری در ورزش هم توجه کنند

در این بازدید که فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشت در خصوص رفع مشکل سالن‌های ورزشی بیرانشهر تصمیماتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز