خبرگزاری کار ایران

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد؛

رئیس فدراسیون کشتی نمی‌تواند سرمربی تیم ملی هم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۲۹

در کشتی ما تصمیم گیرنده نهایی، شخص رئیس فدراسیون کشتی است و همزمان مربیگری تیم کشتی را نیز بر عهده دارد و این همزمانی دو سمت اولین ایراد بزرگ بر آقای خادم است و من نیز بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردم.

سرمربی لرستانی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: در کشتی ما تصمیم گیرنده نهایی شخص رئیس فدراسیون کشتی است و همزمان مربیگری تیم کشتی را نیز بر عهده دارد و این همزمانی دو سمت اولین ایراد بزرگ بر آقای خادم است و من نیز بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، غلامرضا محمدی، سرمربی لرستانی اسبق تیم ملی در برنامه جام افلاک لرستان، گفت: با توجه به هجمه فشار روانی که بعد از المپیک بر تیم کشتی و مربی کشتی آزاد حاکم بود احساس کردم نیاز است برگردم و در هر جایگاهی به تیم ملی کشتی کمک کنم ولی شرایط به گونه ای بود که نمی توانستم خیلی از مسائل را تحمل کنم و نباید در تیم می ماندم به همین دلیل یک ماه قبل از جام جهانی از تیم جدا شدم و بنا به توصیه وزیر ورزش این موضوع را رسانه ای نکردم.

نایب قهرمان لرستانی کشتی جهان در سال های ۹۳ و ۹۵ میلادی افزود: هم اکنون هیچ فکری برای بازگشت به تیم ملی کشتی آزاد ندارم و اگر روزی قرار باشد به تیم ملی بازگردم بنا به در خواست و پشتوانه مردم عزیز کشور به خصوص هم استانی ها قدرتمند باز خواهم گشت تا بتوانم به تیم ملی کشتی بهتر خدمت کنم و برای کشتی آزاد کشورمان موثر باشم.

در تصمیمات فدراسیون کشتی دوگانگی زیادی وجود دارد

محمدی از عملکرد کنونی فدراسیون کشتی ابراز گلایه کرد و بیان داشت: الان در کشتی ما تصمیم گیرنده نهایی شخص رئیس فدراسیون کشتی است که تصمیمات او به شورای فنی اعلام می شود و همزمان مربیگری تیم کشتی را نیز بر عهده دارد و این همزمانی دو سمت اولین ایراد بزرگ بر آقای خادم است و من نیز بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردم.

وی با بیان این مطلب که کشتی ایران دارد به شرایط خوب گذشته خود بر می‌گردد به نقش موثر مربیان شهرستانی برای پرورش چهره هایی خوشنام در عرصه کشتی اشاره کرد و گفت: ما پشتوانه خوبی در کشتی داریم و مربیان شهرستانی خوبی در این رشته وجود دارند که توانسته اند چهره هایی مانند احسان لشگری، رضا یزدانی، سید احمد محمدی، رضا افضلی، کمیل قاسمی و مسعود اسماعیل پور را پرورش دهند و این افراد کسانی بودند که حدود پنج سال پیش کنار تیم ملی کشتی بودند و استفاده از آن ها در تیم ملی بسیار موثر خواهد بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با عنوان این موضوع که در مورد مسائل کشتی حرفهای زیادی برای گفتن دارد یادآور شد: فدراسیون کشتی کشور فرایندی را طراحی کرده است که این فرایند را به نفع خود دور می زند و به هر جایی که خود دوست دارد کشتی گیر را وارد می کند و در تصمیمات فدراسیون کشتی دوگانگی زیادی وجود دارد که امیدوار هستم شرایط مدیریتی که بر فدراسیون کشتی کشور حاکم است تصحیح شده تا وضعیت کشتی کشور بهتر شود.

محمدی با اشاره به اینکه در فدراسیون کشتی کشور آزمون و خطاهای بسیاری وجود دارد و مربیان زیادی به تیم ملی آمده و رفته اند اظهار داشت: از جمله این مربیان محمد بنا بود که اسطوره ورزشی ملت ایران است ولی طوری با او برخورد و گفته شد که خائن است که او ترجیح داد از کشتی برود و این در حالی است که بنا بزرگترین خدمت ورزشی را به کشور کرده است و در کشور جاودانه شده است.

لرستان با کمبود امکانات برای کشتی گیران مواجه است

وی علاقمندی خود را از استان لرستان و ورزش این استان اعلام و تاکید کرد: با تمام وجود ورزش استان را دوست دارم و پیگیر اخبار آن بویژه کشتی استان هستم و می دانم در لرستان کمبود امکانات برای کشتی گیران وجود دارد و کشتی گیران لرستانی حتی از داشتن یک خانه کشتی در استان محروم هستند.

نائب قهرمان کشتی جهان در سال های ۹۳ و ۹۵ میلادی ادامه داد: در حال حاضر اکثر شهرهای کشور دارای خانه کشتی هستند و حداقل یک سالن کشتی دارند و فکر می کنم کمترین حق ورزش استان و به خصوص کشتی استان این است که یک خانه کشتی در مرکز استان داشته باشد و تصور نمی کنم اجرای این کار عمل سختی باشد.

محمدی ابراز امیدوارای کرد استاندار لرستان نگاه ویژه ای به ورزش استان به ویژه کشتی برای رفع مشکلات ورزشی استان داشته باشد و افزود: از قدیم الایام شرایط کشتی فرنگی استان لرستان بهتر از کشتی آزاد بوده است به طوریکه کشتی فرنگی استان سال های سال قهرمان کشتی فرنگی کشور بوده است و اکثر بزرگان فرنگی کشور ما از استان لرستان بوده اند.

وی پتانسیل کشتی کشور به خصوص استان لرستان را مناسب دانست و یادآور شد: در اواخر دهه ۶۰ تا اویل دهه ۷۰ تیم کشتی آزاد شرایط خوبی پیدا کرد ولی مدتی رو به افول رفت ولی خوشبختانه هم اکنون در استان لرستان شرایط کشتی فرنگی خوب شده است و در کشتی آزاد نیز شرایط مناسب است بطوریکه پیمان یاراحمدی یکی از امیدهای کشتی آزاد استان محسوب می شود و در رده جوانان نیز دو جوان دورودی و بروجردی دارای مدال جهانی هستند و جز افتخارات کشتی استان لرستان محسوب می‌شوند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد: پرورش استعدادهای کشتی برنامه ریزی و از خودگذشتگی می خواهد و امیدوار هستم کشتی استان از این رخوت کنونی خارج شده و مسئولین و همچنین هئیت کشتی استان تمرکز بیشتری را روی این ورزش داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز