خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد؛

بیشترین مشکلات ما از افراد بی‌عفاف و بی‌عفت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۳۷

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه بانوان شاغل در ادارات نماد دین و نظام هستند و مردم نظاره‌گر اعمال و رفتار آنها هستند، گفت: همه باید تمام سعی خود را در رعایت عفاف و حجاب در محیط کار به‌کار بگیرند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه بانوان شاغل در ادارات نماد دین و نظام هستند و مردم نظاره‌گر اعمال و رفتار آن‌ها هستند، گفت: همه باید تمام سعی خود را در رعایت عفاف و حجاب در محیط کار به‌کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد با اشاره به این‌که مسئله حجاش عفاف و حجاب دو مسئله لازم و ملزوم همدیگرند، یادآور شد: بیشترین مشکلات ما از افراد بی‌عفاف و بی‌عفت است.

وی با اشاره به این‌که خانواده‌های مذهبی و دارای اعتقادات والا فرزندانی با حجاب و عفاف تربیت کرده‌اند که این افراد از والدین خود تأثیر پذیرفته‌اند، ادامه داد: خانواده‌ می‌تواند در حجاب و عفاف فرزند خود با تربیت و آگاهی‌بخشیدن به آن‌ها تأثیرگذار‌تر باشد.

حجت‌الاسلام منصوری اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) اگرچه نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامى به‌ویژه در حجاب و عفاف بود، ولى مسائل سیاسى و اجتماعى را نیز در مواقع حساس نادیده نمى‌گرفت و در صورت لزوم در اجتماع حضور می‌یافت و به مبارزه می‌پرداخت و حتی در مجامع عمومى و خصوصی به روشنگری پرداخت، ولى در عین حال هرگز از پرده حجاب کامل و عفاف لازم بیرون نرفت.

وی گفت: بانوان شاغل در ادارات نماد دین و نظام هستند و مردم نظاره‌گر اعمال و رفتار آن‌ها در ادارات و نهاد‌ها هستند باید تمام سعیشان را در رعایت عفاف و حجاب در محیط کار به‌کار بگیرند.

در ادامه این نشست‌، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: برای حجاب و پوشش و حفظ حریم میان زن و مرد، فواید بسیاری ذکر شده است که آرامش روانی، استحکام و پیوند خانوادگی، امنیت اجتماعی و حفظ ارزش و اعتبار زن نمونه‌ای از آنهاست.

وی اضافه کرد: در روابط اجتماعی عفاف و حجاب رمز بهداشت و سلامت روانی جامعه است و یکی از ارزش‏‌های والای انسانی و اسلامی که سرچشمه ارزش‏‌های دیگر و موجب آثار درخشان معنوی است که می‌‏‌توان آن‌ها را از پایه‏‌های اخلاق و صفت کلیدی برای عقب زدن رذایل در روابط اجتماعی و سوق‌دهنده به سوی تکامل و درجات عالی و کمالات متعالی زنان و مردان در جامعه دانست.

آشتاب رعایت مسئله عفاف و حجاب را یکی از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی در جامعه بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است و این مسئله وجود دارد که حجاب مصونیت است نه محدودیت زیرا زنان با رعایت حجاب و عفاف می‌توانند شأن و شخصیت خویش را حفظ و نقش مهم خود در خانواده و جامعه را به‌خوبی ایفا کنند.

در ادامه این همایش که در سالن نشست‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد با اشاره به این‌که مسئله حجاب و عفاف دو مسئله لازم و ملزوم همدیگر هستند، یادآور شد: بیشترین مشکلات ما از افراد بی‌عفاف و بی‌عفت است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های مذهبی و دارای اعتقادات والا فرزندانی با حجاب و عفاف تربیت کرده‌اند که این افراد از والدین خود تأثیر پذیرفته‌اند، گفت: خانواده‌ می‌تواند در رعایت حجاب و عفاف از سوی فرزند تأثیرگذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز