خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان؛

میراثفرهنگی هر ملت، سرمایه فرهنگی آن جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۲۳

بناهای تاریخی چند صد ساله در استان لرستان نشانه عظمت تاریخی این استان به شمار می رود.

میراثفرهنگی هر ملت سرمایه فرهنگی آن جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل امور بانوان استانداری درجلسه هماهنگی برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با بیان مطلب فوق گفت: بناهای تاریخی چند صد ساله در استان لرستان نشانه عظمت تاریخی این استان بشمار می رود.

سلاحورزی با اشاره به برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه در اصفهان گفت: امروزه ارتباط میان میراثو جامعه، جایگاه وی‍‍‍‍‍‍ژ ه ای یافته است به این ترتیب میراثفرهنگی اعم از مادی و غیر مادی آن بایستی در ارتباط با ارزش های فرهنگی جامعه ی تولید کننده مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
وی به اهمیت ورزش های باستانی حوزه بانوان به جا مانده از اقوام لر مانند تیر اندازی روی اسب، هفت سنگ، قیقاچ، یک قل دوقل پرداخت و تصریح کرد: میراثمعنوی بر جای مانده از اقوام لر در مطالعه تاریخ این استان بسیار حائز اهمیت است و از این رو سنت های شفاهی مانند چهل سرود، بیت ها و مویه های مورد استفاده در مجالس شادی و عزا داستانی نهفته است و از این رو حفظ این آثار معنوی می تواند به اعتبار سنجی خاطرات گذشتگان ما کمک کند.

سلاحورزی با بیان اینکه میراثفرهنگی هر قوم جوهر و رکن اساسی آن را تشکیل می دهد گفت: توجه به میراثمعنوی از این نظر حائز اهمیت است که در مقابل یکسان سازی فرهنگی در جهان می تواند مقاومت کند و با حمایت از فرهنگ های مختلف قوم‌های ایرانی مانند لر، ترک، بلوچ و غیره از جهانی شدن فرهنگ ضاله غربی جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز