خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان؛

از سرمایه‌گذاری در لرستان استقبال و حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۰۹

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان: از سرمایه‌گذاری در لرستان استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: همچنین در حوزه‌هایی که به دلیل واحدهای فراوان، استان به اشباع رسیده است مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان: از سرمایه‌گذاری در لرستان استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: همچنین در حوزه‌هایی که به دلیل واحدهای فراوان، استان به اشباع رسیده است مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، قدرت‌الله ولدی اظهار در جلسهٔ مشترک با فعالان اقتصادی لرستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برگزار گردی، اظهار داشت: منکر واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل استان نیستیم، اما واحدهای موفق هم کم نداریم که باید به وجود آن‌ها افتخار کنیم.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تأکید بر همدلی و همکاری متقابل دولت و بخش خصوصی گفت: ما و بخش خصوصی یک پیکر و یک مجموعه هستیم و باید بدانیم که مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و بازرگانی لرستان تنها در صورتی برطرف خواهند شد که به عنوان یک کل منسجم و هماهنگ عمل کنیم.

وی به برنامه‌های سازمان متبوع‌اش اشاره کرد و افزود: در حوزهٔ آموزش برنامه‌مان این است که همهٔ مراکز اعم سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌ها به صورت هماهنگ عمل کنیم و در این مسیر همه یک بحثرا دنبال می‌کنیم و آن هم آموزش است.

ولدی به صدور مجوزهای صنعتی هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه بنا نداریم به هر کس که از در وارد می‌شود مجوز اعطا کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان داشت: شرایط خاصی برای صدور مجوز جدید در نظر گرفته شده که اهلیت عملی متقاضی یکی از آن‌هاست که بر این اساس کمیتهٔ شش نفره‌ای آن را ارزیابی خواهد نمود.

ولدی، اهلیت و استطاعت مالی را دومین شرط برای متقاضیان صدور مجوز عنوان کرد و گفت: در این راستا قرار نیست به افرادی که از میزان تعیین‌شده در قانون سرمایهٔ کمتری دارند و بیشتر به دنبال استفاده از تسهیلات هستند، مجوز تعلق بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که از سرمایه‌گذاری در لرستان استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: همچنین در حوزه‌هایی که به دلیل واحدهای فراوان، استان به اشباع رسیده است مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

ولدی در ادامهٔ سخنانش به مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی هم اشاره کرد و تصریح کرد: در همهٔ شهرک‌های صنعتی استان مشکل داریم و متأسفانه عمدهٔ این مشکلات در حوزهٔ فراهم نبودن زیرساخت‌های اولیه است که ضرورت دارد هر چه زود‌تر برنامه‌ای برای رفع این مشکلات داشته باشیم، چون به هر حال این واحد‌ها بر اساس وعده‌های ما در شهرک‌ها مستقر شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با انتقاد از مجموعهٔ دستگاه‌های اجرایی استان در زمینهٔ عدم استفاده از تولیدات و محصولات لرستان گفت: بحثتأکید بر استفاده از تولیدات و محصولات درون استان از چند سال پیش توسط اتاق بازرگانی خرم‌آباد مطرح و دنبال شده است که به دلایلی به مرحلهٔ اجرا نرسیده، اما حالا اعلام می‌کنم که برنامهٔ ما اجرایی کردن آن است و تأکید می‌کنیم که در همهٔ زمینه‌هایی که محصولات تولید استان وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از آن‌ها هستند.

قدرت‌اله ولدی به تسهیلات سفر اخیر رییس‌جمهور و هیأت دولت به استان هم اشاره کردو گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان رقم این تسهیلات است که بعد از تعیین‌تکلیف واحدهای متقاضی و طی شدن مراحل مختلف پرداخت خواهد شد.

وی با تقدیر از همراهی استاندار لرستان اظهار داشت: باید از فرصت تعاملی مناسبی که میان مجموعهٔ دولت و بخش خصوصی به وجود آمده ‌‌نهایت استفاده را ببریم و در این مسیر اگر مدیری وجود دارد که در راستای سیاست‌های دولت نمی‌تواند حرکت کند، بهتر است جایش را به کس دیگری بدهد.

ولدی در پایان افزود: قرار است اگر نمی‌توانیم برای مردم کاری انجام بدهیم، حداقل به آن‌ها دروغ نگوییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز