خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان:

کشف جرائم در استان لرستان به ۷۰ درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۴۲

۶۰ درصد جرائم استان در خرم‎آباد رخ می دهد گفت: کشف جرائم در استان لرستان به ۷۰ درصد رسیده، اما هنوز ایده‎آل نیست.

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان: ۶۰ درصد جرائم استان در خرم‎آباد رخ می دهد گفت: کشف جرائم در استان لرستان به ۷۰ درصد رسیده، اما هنوز ایده‎آل نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سردار محمد قنبری در حاشیه راه اندازی سامانه اطلاعاتی وقوع جرائم در خرم آباد اظهار داشت: این سامانه برای نخستین بار در سطح ۶ کلانتری خرم آباد اجرا می شود و در صورت موفقیت به پلیس ناجا ارائه و در سطح استان ها اجرا خواهد شد.

وی درادامه کاهش وقوع جرائم و ناامن کردن فضابرای مجرمین را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: از طریق این سیستم دیگر نیازی نیست به دنبال پرونده مجرمین باشیم، بلکه تمام مشخصات موردنیاز پلیس از مجرمین در این سیستم وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جرائم استان در خرم‎آباد رخ می دهد گفت: کشف جرائم در استان لرستان به ۷۰ درصد رسیده، اما؛ هنوز ایده‎آل ما نیست.


وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جرائم کاهش یافته، گفت: ۵۰ درصد جرائم در لرستان مربوط به سرقت از داخل خودرو است.
فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان درادامه گفت: ۳۰ درصد سرقتهای استان در حوالی بانکها، ۱۰الی ۱۵ درصد دراطراف بیمارستانها و ۳۰ درصد در حوالی پاساژها رخ می دهد.


قنبری دربخشی دیگر از سخنانش از اخذ مجوز استخدام پلیس افتخاری در استان لرستان خبر داد وگفت: امسال برای افزایش مشارکت مردمی برای تامین هر چه بهتر امنیت، طرح جذب ۷۰۰ پلیس افتخاری در دستور پلیس قرار دارد.


فرمانده نیروی انتظامی لرستان با بیان اینکه اجرای طرح پلیس افتخاری می تواند در پیشگیری از جرم موثر باشد گفت: فراخوان جذب این نیروها در هفته‌های آینده اعلام می شود.


وی، هدف از تشکیل پلیس افتخاری را افزایش مشارکت مردم در عرصه تامین نظم و امنیت، پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه بیان کرد.


این مقام مسؤول در خصوص شرایط همکاری به عنوان پلیس افتخاری گفت: افراد بالای ۱۸سال فاقد سوء پیشینه و سوء شهرت می‌توانند در ارتباط با واحدها کلانتری و یگان‌های ما خدمت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز