خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

با اجرای تحول نظام سلامت هزینه های درمانی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۶۳

با اجرای تحول نظام سلامت در کشور ۱۰ درصد هزینه های درمانی افراد بستری شده شهری در بیمارستان ها و پنج درصد هزینه توسط افراد روستایی پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای تحول نظام سلامت در کشور ۱۰ درصد هزینه های درمانی افراد بستری شده شهری در بیمارستانها و پنج درصد هزینه توسط افراد روستایی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ˈکورش ساکیˈ روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اقدامت قابل توجه دولت تدبیر و امید در حوزه درمان افزود: اگرچه تاکنون در حوزه پیشگیری و استفاده از محصولات ارگانیک در ایران دیر اقدام شد و در راستای همکاری بین بخشی در این زمینه مشکلاتی وجود داشت اما در دولت تدبیر و امید در این زمینه نیز بار قه هایی از امید وجود دارد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بارقه های امید در دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان زده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان سرطان ها در کشور قابل توجه است، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه درمان و تهیه تجهیزات درمانی هزینه های سنگینی در کشور می شود این در حالی است که در صورت کنترل مزارع و تاکید بر موضوع پیشگیری از بیماریها در تولید موادغذایی محصولات سالم به بازار عرضه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر فارغ التحصیلان بیکار زیادی در حوزه کشاورزی و علوم آزمایشگاهی در کشور وجود دارد که درصورت ساماندهی و خدمت رسانی این افراد در مزارع اقدامات قابل توجهی در حوزه امنیت غذایی و اشتغال در کشور صورت می گیرد.

ساکی با تاکید بر اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید در زمینه درمان گفت: در گذشته در عرصه درمان مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند و این در حالی بود که ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه درمان به افراد تحمیل می شد.

وی اظهار کرد: با اجرای تحول نظام سلامت در کشور ۱۰ درصد هزینه های درمانی افراد بستری شده شهری در بیمارستانها و پنج درصد هزینه توسط افراد روستایی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات و داروی موردنیاز بیماران نیز توسط بیمارستان ها تهیه خواهد شد، افزود: همچنین هزینه زایمان های طبیعی نیز به صورت رایگان است.

وی تصریح کرد: در این زمینه در بیمارستان های استان تاکنون یک هزار و ۲۵۰ مورد زایمان طبیعی انجام شده است که نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز