خبرگزاری کار ایران

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی،

کلام امام خمینی(ره) یک تأثیر معجزه‎گونه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۸۴

وجود ویژگی‎های بارز شخصیتی در امام راحل(ره) و عامل به عمل بودن ایشان و اینکه تضادی بین کلام و عمل وی مشاهده نشد، باعثشد حتی افرادی که امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند به ایشان اعتماد کنند.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، گفت: وجود ویژگی‎های بارز شخصیتی در امام راحل(ره) و عامل به عمل بودن ایشان و اینکه تضادی بین کلام و عمل وی مشاهده نشد، باعثشد حتی افرادی که امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند به ایشان اعتماد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، بهرام بیرانوند در جمع خبرنگاران لرستان، با بیان اینکه ساده‎زیستی امام راحل با الگوگیری از نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی(ع) محقق شد، اظهار کرد: ساده‎زیستی امام(ره) نه تنها دوستان بلکه دشمنان را نیز تحت تأثیر قرار داده بود.

وی در رابطه با ابعاد شخصیتی امام راحل تصریح کرد: بعد از ائمه، علمای شیعه تلاش فراوانی کردند که مردم را با مکارم اخلاق آشنا سازند که در این بین امام(ره) توانست با الگوکیری از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نسبت به تأسیس حکومت اسلامی در ایران اقدام کند.

بیرانوند افزود: امام خمینی(ره) تمام تلاش خود را به کار بست تا به آن‎چه می‎گوید قبل از گفتن، عمل کرده باشد که نتیجه عملی فرامین و اصول اخلاقی امام این شد که کلام ایشان یک تأثیر معجزه‎گونه داشت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وجود ویژگی‎های بارز شخصیتی در امام راحل(ره) و عامل به عمل بودن ایشان و اینکه تضادی بین کلام و عمل وی مشاهده نشد، باعثشد حتی افرادی که امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند به ایشان اعتماد کنند.

منتخب مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه کلام امام‎خمینی(ره) برای مردم بوی قرآن و بهشت می‎داد، تصریح کرد: همین بیانگر یک رابطه معنوی مثال‎زدنی بین مردم و امام راحل و باعثشد مردم در راه دفاع از انقلاب در عرصه‎های مختلف حضور پیدا کنند و در واقع این رابطه کلاس درسی برای مدیران شد.

وی ساده‎زیستی امام راحل را الگویی برای مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: سادگی زندگی امام به حدی بود که محل ملاقات مردمی در زندگی‎اش از شکل ساده حسینیه خارج نشد.

بیرانوند در رابطه با تبیین ویژگی‎های اخلاقی و رفتاری امام راحل در جامعه به ویژه میان جوانان، تصریح کرد: با گذشت ربع قرن از رحلت امام‎خمینی(ره)، آن‎چنان که شایسته است زوایای شخصیتی، اخلاقی و معنوی امام به مردم معرفی نشده است که می‎طلبد در این زمینه اقدامات اساسی انجام گیرد.

نماینده مردم بروجرد و شاترینان در مجلس با بیان اینکه ساده‎زیستی امام راحل نه تنها دوستان، بلکه دشمنان را نیز تحت تأثیر قرار داده بود، افزود: امام هیچ‎گاه در زندگی خود طالب دنیا و مادیات آن نبود و آرزوی آن را هم نداشت و همواره جامعه‎ای عزت‎مند را برای مردم طلب می‎کرد.

وی با بیان اینکه برخی می‎کوشند امام را بریده از بزرگان قبل از وی معرفی کنند، تصریح کرد: بسیاری از علمای دینی در ایران بودند که می‎خواستند حکومت اسلامی را تشکیل دهند اما آن عاملی که باعثموفقیت امام در تأسیس حکومت اسلامی شد، همراهی مردم با ایشان بود.

منتخب مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‎های قبل از ۴۲، وجود یک نسل برومند برای تأسیس حکومت اسلامی غائب بود اما این اتفاق در سال ۴۲ رقم خورد و در سال ۵۷ منجر به پیروزی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز