خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان:

تامین اجتماعی لرستان یکهزار میلیارد ریال از واحدهای تولیدی و کارگری استان طلب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۲۲

تلاش برای دریافت این مطالبات مسالمت آمیز بوده و تامین اجتماعی لرستان نسبت به اعمال اهرم های قانونی خود اقدام نکرده و همیشه حمایت خود را از تولید کننده ها داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: این سازمان یکهزار میلیارد ریال از واحدهای تولیدی و کارگری استان طلب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهناز حمزه لویی در جلسه کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاران در بروجرد اظهار کرداین سازمان یکهزار میلیارد ریال از واحدهای تولیدی و کارگری استان طلب دارد.
وی گفت: از این مبلغ بیش از ۳۵میلیارد تومان مربوط به واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد از جمله شهرداری است.
وی افزود: تلاش برای دریافت این مطالبات مسالمت آمیز بوده و تامین اجتماعی لرستان نسبت به اعمال اهرم های قانونی خود اقدام نکرده و همیشه حمایت خود را از تولید کننده ها داشته است.
حمزه لویی گفت: ماموران تامین اجتماعی ضابطین قضایی هستند و می توانند اقداماتی در زمینه گرفتن طلب انجام دهند مانند پلمپ واحدها و تصرف اموال اما به منظور حمایت از تولیدکننده ها تاکنون هیچ یک از این اقدامات انجام نشده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ هزار بازنشسته در بروجرد وجود دارد که ماهانه ۹میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند.
وی افزود: مشکلات کارخانه زاگرس خودرو و سامان کاشی بروجرد در دست پیگیری است و تلاش می شود با پرداخت بیمه بیکاری کارگران و بازنشسته شدن برخی از آنها از تعطیلی این واحدها جلوگیری شود.
سازمان تامین اجتماعی بر خلاف بانک ها سازمانی است که متعلق به تولید کنندگان است و در رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدامات زیادی را انجام داده است.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی لرستان یکی از بزرگترین نهادهای خدماتی در این استان است.
حمزه لویی تصریح کرد: یکی از خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان تحت پوشش پرداخت مستمری بازنشستگی است که در لرستان ۹ میلیارد ریال به عنوان حقوق بازنشستگی به این افراد پرداخت می شود.
رضا آریائی فرماندار ویژه بروجرد نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف دولت و بخش خصوصی در نهایت یکی است و به همین دلیل ضروری است که هم سو باهم حرکت کنند و یقینا در این صورت می توان انتظار تغییر و تحول داشت و در صدد برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باشیم.
آریایی افزود: تنها راه برطرف شدن مشکلات استان حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان است با این رویکرد که هم از سرمایه گذاران موجود حمایت کنیم و هم در راستای جذب سرمایه گذاران جدید بکوشیم.
وی بیان کرد: با جذب سرمایه گذاران جدید و ورود بخش خصوصی در طرح های اقتصادی استان می توان شاهد رشد اقتصادی استان و افزایش اشتغال در استان بود که در این صورت توسعه استان حاصل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز