خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

مجمع نمایندگان لرستان از برنامه های دولت حمایت به صورت ویژه حمایت می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۹۷

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت به کار می‌گیریم، هرچند از برخی عزل و نصب‌ها در دستگاه‌ها راضی نیستیم.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت به کار می‌گیریم، هرچند از برخی عزل و نصب‌ها در دستگاه‌ها راضی نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، ابراهیم آقامحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی بر توسعه لرستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: مسئولانی که به این استان سفر می‌کنند، وعده‌های خوبی داده‌اند، اما متأسفانه پشت این وعده‌ها هیچ کاری صورت نگرفته است.
وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر شما به لرستان متمایز با سایر سفرهای مسئولان گذشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه آغاز دولت حجت‌الاسلام روحانی با حضور استاندار لرستان یک شروع امیدوارکننده‌ است، ادامه داد: استان لرستان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد و براساس آمار سرشماری سال ۸۵ حدود ۱۵۰ هزار نفر از لرستان طی پنج سال به علت بیکاری مهاجرت کرده‌اند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، عنوان داشت: یکی دیگر از مشکلات لرستان عدم تناسب بودجه به جمعیت این استان است که با توجه به اینکه استان لرستان جمعیت ۲.۵ درصدی کشور را تشکیل می‌دهد، بودجه آن ۱.۴ دهم بودجه کشور است که این موجب می‌شود که این استان در بخش توسعه رشد پیدا نکند.
آقامحمدی تأکید کرد: ۱۲ درصد آب‌های کشور در لرستان است، اما از ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی تنها ۲۵ درصد آبی هستند؛ این در حالی است که متوسط زمین‌های آبی در سطح کشور ۴۵ درصد است.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان ابراز کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد متر مکعب آب در لرستان وجود دارد، اما امروز در لرستان جمعاً ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره می‌شود.
آقامحمدی عنوان داشت: برخی از این سدها که باید طی فرآیند ۸،۹ ساله به بهره‌برداری برسند، امروز بیش از ۹ سال از عمر آنان می‌گذرد، اما هیچکدام از آنها به بهره‌برداری نرسیده است.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس، بیان کرد: پروژه‌های بزرگی نظیر بزرگراه، آزادراه و راه‌آهن در استان لرستان در حال انجام است که باید دولت در این زمینه فعالیت خود را نسبت به سایر استان‌ها بیشتر کند.
وی، خواستار فاز دوم راه‌آهن خرم‌آباد، دورود به اندیمشک شد و گفت: اگر این فاز دوم اجرایی نشود، ما از بن‌بست خارج نمی‌شویم و هیچ سودی برای کشور ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان به سد معشوره اشاره کرد و اذعان کرد: ‌ با توجه به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، امروز وزارت نیرو دستور توقیف این سد را داده است.
آقامحمدی اظهار کرد: استان لرستان هیچگونه نیروگاهی ندارد و ۱۰ سال است که دو نیروگاه برای لرستان مصوب شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده‌اند.
وی عنوان داشت: استان لرستان در اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده نکرده، از این رو دولت باید به این استان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان در پایان تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت به کار می‌گیریم، هرچند از برخی عزل و نصب‌ها در دستگاه‌ها راضی نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز