خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

خطر مرگ و میر در سزارین هشت برابر زایمان طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۵۸

خطر مرگ و میر مادران در سزارین هشت برابر زایمان طبیعی است اما با این وجود بسیاری از زنان باردار، عمل سزارین را ترجیح می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خطر مرگ و میر مادران در سزارین هشت برابر زایمان طبیعی است اما با این وجود بسیاری از زنان باردار، عمل سزارین را ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سیاوش بیرانوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: زایمان طبیعی یک امر فیزیولوژیک و طبیعی است که سلامتی مادر و نوزاد در آن قابل توجه بوده و علاوه بر افزایش طول عمر مادر، هزینه آن نیز بسیار کمتر از سزارین خواهد بود.

وی اظهار داشت: ‏خطر خونریزی، بالا بودن ‏میزان عفونت، ‏خطر پارگی روده، مشکلات گوارشی و ادراری و ‏خطر لخته شدن خون در پا‌ها از عوارض سزارین است.

وی تصریح کرد: در این راستا با هدف تبیین زیان‌های سزارین و ویزیت زنان باردار و به مناسبت روز جهانی ماما، کارناوال ویزیت و مشاوره رایگان زنان باردار با شعار ˈزایمان طبیعی‏ ارتقا سلامت مادر و نوزادˈ خدمات بهداشتی و درمانی زایمان در سطح شهر خرم آباد به زنان باردار ارائه شد.

دکتر بیرانوند با اشاره به همکاری۱۵ نفر کار‌شناس مامایی در این طرح افزود: این اقدامات به منظور ارتقا سطح سلامت جامعه و مادر و کودک انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته نیز تمامی زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز