خبرگزاری کار ایران

عضوکمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر خرم آباد:

با لباس لری در محل همایش روز گلونی حاضر خواهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۳۵

عضوکمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر خرم آباد: گلونی یکی از یادگارهای ماندگار و با قدمت لرستان است. دستاری که چه مرد و چه زن در مواقع کار و تلاش و دیگر موارد استفاده می کردند.

عضوکمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر خرم آبادگفت: " گلونی " یکی از یادگارهای ماندگار و با قدمت لرستان است. دستاری که چه مرد و چه زن در مواقع کار و تلاش و دیگر موارد استفاده می کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد در گفتگو باایلنا، عنوان کرد: گلونی یکی از یادگارهای ماندگار و با قدمت لرستان است. دستاری که چه مرد و چه زن در مواقع کار و تلاش و دیگر موارد استفاده می کردند.
«سیف الدین آشتیانی» افزود: ما هم برای اینکه خاطره های فراوانی از گلونی داشتیم و قدیمی ها نیز آن را بسیار دوست داشتند، بر اساس شعری که رمضان پرورده آن را سرود و محمد باجولوند روی آن آهنگ گذاشت، اثر گلونی راساختیم و خوشبختانه با اقبال عمومی مواجه شد.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: این آهنگ تاامروز بسیار در میان مردم مطرح شده است و تا اندازه ای در ترویج گلونی نیز تاثیر گذاشته است.
او ادامه داد: خدا را شاکریم که ۲۶ اردیبهشت روز گلونی حرکت بسیار زیبا و جالبی است و در شان مردم لرستان است. مخصوصاً کسانی که اصالت شان را حفظ می کنندو افتخار می کنیم که هیچ خانه ای در لرستان بدون گلونی نیست و ماشته و گلونی در همه خانه ها یافت می شود.
آشتیانی توضیح داد: بیشتر ما زندگی عشیره ای داریم و همگی لر هستیم وباید در حفظ داشته ها تلاش کنیم.
او ادامه داد: یقیناً شورای شهر هم در این خصوص تصمیماتی خواهد داشت وسرفرصت بیشتر تصمیمات بهتری خواهیم گرفت. آشتیانی عنوان کرد: در کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز همراه با دیگر اعضای شورا، آقایان سیفی، وفایی، جهان آرا و خانم طهماسبی که خودشان نیز اهل فن و هنر هستند به این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه در این خصوص لازم است طرح و برنامه ها را ببینیم ودست کم تبلیغات گسترده را از قبل از بیست و ششم آغاز کنیم، افزود: دراین روز تمام زنان لر گلونی برسرشان ببندند. من نیز با لباس محلی لری درمحل همایش روز گلونی حاضر خواهم شد. همچنان که دیگر برنامه هایم را همیشه و همواره با شال و ستره لری اجرا کرده ام.
آشتیانی تاکید کرد: برای این کار بهتر است فضای بزرگی در نظر گرفته شودکه همه بتوانند با پوشش محلی انجا حاضر بشوند و گلونی بپوشند.
او در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این برنامه هنری و این همایش ماندگار اظهار کرد: باید این روز جهانی شود و به نام خودمان آن را ثبت کنیم. همان طور که فلک الافلاک به نام لرستان ثبت شده است، گلونی نیز به اسم لرستان ثبت شود. من اعلام می کنم که با تمام وجود در خدمتگزاری آماده هستم و نهایت تلاشم را برای برپایی هرچه بهتر این روز به کار خواهم گرفت.

اتوسا رحمتی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز