خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان:

ویژه برنامه‌های هفته سلامت در مدارس لرستان شروع شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۶۲

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان: ویژه برنامه های هفته سلامت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی در مدارس لرستان شروع شد

ویژه برنامه‌های هفته سلامت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی در آموزشگاههای استان شروع شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در مراسم گرامیداشت هفته سلامت گفت: امروزه در نقش و وظایف مدارس بسیاری از کشورهای جهان دگرگونی‌های عظیمی رخ داده است.
این تحولات باعثشده تا علاوه بر نقش سنتی مدرسه یعنی آموزش صرف و رشد مهارت‌هایی مانند خواندن و نوشتن و اکتساب دانش، نقش پرورش روان و سلامت دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد. فرید بهرامی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشور‌ها، فعالیت‌های پرورشی و بهداشتی وسیعی به عهده مدارس گذاشته شده است که مطالعات، حکایت از نتایج و پیامدهای مثبت آن می‌کند.
بهرامی افزود: باید با ایجاد زمینه‌های مناسب، به ارتقای بهداشت روانی و سطح سلامت در مدارس پرداخته و شرایطی فراهم شود تا مسوولان مدارس، برنامه‌ریزان و مشاورا ن، روان‌شناسان و دیگر دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از طریق آشنایی با موضوعات بهداشت روانی، نونهالان این آب و خاک را برای دستیابی به روان سالم یاری دهند.
وی خاطر نشان کرد:. شعار هفته سلامت امسال یک عمر سلامتی با خود مراقبتی اعلام شده است و بر اساس روز شمار اعلام شده وزارت آموزش و پرورش از ابتدای اردیبهشت ماه لغایت ۷ اردیبهشت شعارهای روزهای مختلف تحت این عناوین اعلام شده است.
وی ادامه داد: توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی، عموم مردم، نیازمند خودمراقبتی، خانواده، خاستگاه خودمراقبتی، رسانه‌ها، مروّجان خودمراقبتی، نهاد‌ها و پایگاه‌های مردمی، کانون‌های خودمراقبتی، تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی و سیاستگذاران و مدیران اجرایی، حامیان خودمراقبتی.

وی ادامه داد: مدارس‌‌‌ همان گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش آموزان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم آنان یا برعکس، افسردگی و گوشه گیری آن‌ها نیز دخیل‌اند. معلمان باید مانند والدین کودک یا حتی مهربان‌تر از آنان باشند.

فرید بهرامی تصیح کرد: در چنین مواردی فقط یک مربی مهربان، دلسوز و فداکار می‌تواند با جلب اطمینان کودک به خود، مشکل او را جویا شده و این موجود بی‌پناه را از سرگردانی، دلهره و اضطراب نجات دهد.
وی خاطر نشان کرد: محیط مدرسه باید به گونه‌ای باشد که کودک در آن احساس امنیت کند و با میل و رغبت به آنجا قدم گذارد.
بهرامی تصریح کرد: باید توجه داشت در نظر گرفتن مدرسه تنها به عنوان یک محیط آموزشی با مجموعه‌ای از قوانین خشک انضباطی و تربیتی نمی‌تواند در برانگیختن انگیزه کودکان به سوی علم و دانش موثر واقع شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: یک جنبه از تفاوت‌های فردی میان کودکان از حیثعملکرد تحصیلی، تفاوت آن‌ها در رشد طبیعی و متعادل جسمی است.
وی افزود: برای مثال چنان چه کودک از لحاظ بعضی جنبه‌های رشد جسمی عقب افتادگی داشته و یا دارای مشکلاتی باشد، طبیعی است که نمی‌توان انتظار داشت جریان تحصیلی خود را به طور عادی و طبیعی طی کند.

وی اشاره کرد: مربیان باید متوجه تفاوت‌های فردی میان دانش آموزان باشند. پس‌‌‌ همان گونه که والدین نباید فرزند خود را با فرزندان دیگرشان یا با سایر کودکان مقایسه کنند، در مدرسه نیز مربیان نباید استعداد‌ها و قابلیت‌های دانش آموزی را به دانش آموز دیگر متذکر شوند یا او را ملامت کنند.

بهرامی در پایان با اشاره به برنامه‌های مختلف حوزه تربیت بدنی و سلامت در خصوص سلامت گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف به دنبال ارتقای شاخص‌های سلامت در دانش آموزان هستیم.

پاپی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم با اشاره به شعار سال سازمان بهداشت جهانی در سال جاری گفت: شعار امسال این سازمان موجودات کوچک، تهدید بزرگ اعلام شده است و با توجه به اطلاعات و آمار بیش از ۷۰ درصد مرگ و می‌ر‌ها در ایران ۱۰ علت دارند که در راس آن‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است. امیدعلی پاپی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا اقداماتی صورت گیرد تا وضعیت سلامت آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز