خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

هر دستگاه اجرایی لرستان باید حداقل ۳ درصد بودجه‌های شناور را جذب کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۹۵

با توجه به اینکه بودجه عمرانی کشور در سال جاری ۳۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، این رقم با تلاش مجلس ۹ درصد یعنی به ۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار لرستان گفت: ۳۰ درصد بودجه‌های کشور شناور هستند و باید هر دستگاهی حداقل ۳ درصد آن را جذب کند.

به گزارش ایلنا از خرم آباد به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، «هوشنگ بازوند» در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان که با حضور جمعی از مسوولان در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه بودجه عمرانی کشور در سال جاری ۳۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، این رقم با تلاش مجلس ۹ درصد یعنی به ۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این اعتبار ۳۰ درصد به صورت شناور است که باید در جذب بخشی از این میزان مسوولان لرستانی تلاش بیشتری داشته باشند، یاد‌آور شد: دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال این باشند، از این میزان هر کدام حداقل ۳ درصد را جذب کنند.

بازوند با بیان اینکه یکی از عوامل ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در استان لرستان جذب اعتبارات شناور توسط مدیران دستگا‌ها است، گفت: مسوولان باید سعی کنند، از مبلغی که به صورت شناور در کشور است، برای آبادانی هر چه بیشتر استان اعتباری را جذب کنند.

وی با بیان اینکه به زودی جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی در رابطه با بودجه سال ۹۳ برگزار می‌شود، که امیدواریم این اعتبار ابلاغ شود، تا بتوانیم آن را در بین شهرستان‌ها توزیع کنیم، تصریح کرد: بر این اساس لازم است، یک جلسه اختصاصی در خصوص بودجه برگزار کنیم.

وی به بحثجابه‌جایی روستای کمندان ازنا اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه کمیته‌ای متشکل از معاون امور عمرانی استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن، فرماندار، محیط ‌زیست، جهاد کشاورزی، میراثفرهنگی و… تشکیل شود و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به عنوان یک سند تهیه و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه دهند.

بازوند به راه‌کارهایی در رابطه با جا به جای این روستا اشاره کرد و افزود: تصویب طرح جابه‌جایی روستایی کمندان باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه طرح‌های مربوط به ۲ شهرستان بروجرد و ازنا مورد بررسی قرار گرفت که در شهر ازنا هدف روستاهایی بوده که در معرض سیل قرار دارند.

لازم به ذکر است در این جلسه طرح سامان‌دهی روستاهای بخش مرکزی بروجرد و بخش مرکزی شهرستان ازنا به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز