خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان:

دو پاسگاه سیار و یک پاسگاه ثابت در راستای جلوگیری از قاچاق سمندر در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۶۵

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق، کاهش و حفظ سمندر از زیستگاه این گونه اندومیک دو پاسگاه سیار و یک پاسگاه ثابت در لرستان راه اندازی شده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق، کاهش و حفظ سمندر از زیستگاه این گونه اندومیک دو پاسگاه سیار و یک پاسگاه ثابت در لرستان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " محمد حسین بازگیر " در جمع خبرنگاران افزود: سمندر گونه نادر جانوری است که علاوه بر اینکه جزء خزانه ‍‍‍ژنتیکی به شمار می رود، برند و شاخص شناسایی استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: این گونه جانوری در طول حیات فرآیند تکاملی خاصی را طی کرده است و در تعیین وضعیت اکوسیستم های گذشته استان و کشور اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: حفاظت این گونه جانوری علاوه بر تعهدات دینی و اخلاقی به دلیل قرار گرفتن در معاهدات بین المللی و قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست وظیفه ماست و در این راستا تعامل و همکاری همه مردم نیاز است.

وی افزود: در این راستا با همکاری جهاد دانشگاهی استان اقدامات مطالعاتی بسیاری در زیستگاه سمند انجام شده است.

وی اظهار داشت: زیستگاه این جانور در جنوب لرستان، مرز مشترک باخوزستان و شمال خوزستان است.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح شورای عالی حفاظت محیط زیست برای تبدیل زیستگاه به پناهگاه حیات وحش ارایه شده است.

وی با توجه فرهنگ سازی در حفاظت از این گونه اندومیک گفت: در این راستا فعالیت های آموزشی به منظور معرفی طرح بین المللی سمندر، آموزش هماهنگ در مدارس، پاسگاه هاانجام شده است.

وی افزود: همچنین هماهنگی های لازم با مردم محلی، راه آهن، نیروی انتظامی، استانهای همجوار و شرکت آزاد راه پل زال - خرم آباد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برنامه گشت و کنترل بازارهای استان توسط محیط زیست و بازارهای استان های همجوار با همکاری یگان های حفاظتی آنها می شود و محلی برای نگهداری و قرنطینه این گونه نادر در نظر گرفته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز