خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

با حمایت دولت ظرفیت مغفول مانده کشاورزی لرستان را احیاء می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷۹

نماینده مردم الیگودرز تاکید کرد امیدواریم با حمایت دولت تدبیر وامید ظرفیت مغفول مانده کشاورزی لرستان را احیاء می کنیم.

نماینده مردم الیگودرز تاکید کرد امیدواریم با حمایت دولت تدبیر وامید ظرفیت مغفول مانده کشاورزی لرستان را احیاء می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد تقی توکلی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای لرستان در بخش کشاورزی، رویکردهای جدید به اقتصاد کشاورزی و توجه به زیر ساخت‌ها در این بخش را لازمه شکوفایی کشاورزی استان دانست.
وی تاکید کرد امیدواریم با حمایت دولت تدبیر وامید ظرفیت مغفول مانده کشاورزی لرستان را احیاء می‌کنیم.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه الگوی کشت مناسب در مناطق مختلف لرستان به کشاورزان تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته تلاش‌های خوبی در زمینه خودکفایی گندم انجام گرفته که باید این روند هم در سطح کلان و هم استانی استمرار یابد.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع بهره وری آب در بخش کشاورزی، خواستار ارائه الگوی کشت مناسب در مناطق مختلف استان شد.

توکلی بر ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: در اعتبارات سال ۹۳ همچون گذشته اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار ۸۵ درصد کمک دولت و ۱۵ درصد با مشارکت بهره بردار خواهد بود.

وی افزود: در این راستا ۲۴۴ میلیارد تومان میزان اعتبارات پیشنهادی دولت در بحثسیستم‌های آبیاری تحت فشار را مجلس به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ۲۵ درصد از کل سرمایه گذاریهای بانک‌ها نیز به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

توکلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بر اثر خشکسالی به مدت سه سال به تعویق افتاده است، بیان داشت: همچنین کارگاههای کشاورزی تا پنج نفر نیز از پرداخت بیمه معاف شده‌اند.

بنابر این گزارش در این دیدار معاونین، مدیران سازمان و روسای ادارات کل وابسته به سازمان جهاد کشاورزی لرستان در رابطه با مسائل و مشکلات کاری خود شامل توجه به جایگاه صندوق بیمه، یارانه تولید و بهینه سازی سوخت در واحدهای مرغداری و بحثاصلاح ساختاری بخش کشاورزی مطالبی را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز