خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار لرستان بر اجرا و بهره‌برداری هرچه سریعتر موزه دفاع مقدس استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۸۱

استاندار لرستان گفت: اجرا و بهره برداری هرچه سریعتر از طرح موزه دفاع مقدس استان در تپه شهدای گمنام خرم آباد، اقدامی مهم و ضروری در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان کشور است.

استاندار لرستان گفت: اجرا و بهره برداری هرچه سریع‌تر از طرح موزه دفاع مقدس استان در تپه شهدای گمنام خرم آباد، اقدامی مهم و ضروری در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان کشور است

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه پیگیری طرح موزه دفاع مقدس استان، افزود: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثار گری‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جانفشانی‌ها و ایثارگری جوانان این مرز و بوم بر کسی پوشیده نیست وباید با نگرشی وسیع و گسترده به این فداکاری توجه شود.

مهندس بازوند با اشاره به احداثموزه دفاع مقدس در لرستان تصریح کرد: تپه شهدای خرم آباد به دلیل موقعیت خاص مکانی با اجرای این طرح همخوانی دارد.

وی افزود: پروژه موزه دفاع مقدس از سال ۸۹ آغاز و تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: فاز یک این طرح در زمینی به وسعت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع اجرا می‌شود که تکمیل این مرحله طرح نیازمند حدود پنجاه میلیارد ریال اعتبار است.

وی تصریح کرد: کمیته عمرانی استان باید فاز یک پروژه را به دو مرحله تقسیم کند تا در مرحله نخست دو هزار و ۵۰۰ مترمربع از این مجموعه تامین اعتبار و تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری برسد.

استاندار لرستان گفت: درهمین ارتباط مکانی نیز در قالب سوله برای انبار موزه و آثار دفاع مقدس به در اختیار بنیاد حفظ آثار استان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: کار احداث۲۰۰ متر از جاده دسترسی مکان موزه دفاع مقدس مانده که ضروری است مسکن و شهرسازی استان هرچه سریع‌تر این محدوده را نیز تکمیل و احداثکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز