خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسئول دانشکده علوم قرآنی خرم آباد:

دانشکده علوم قرآنی خرم آباد در آستانه واگذاری به استان‌های دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۷۷

کارشناس مسئول دانشکده علوم قرآنی خرم آباد: در صورت لغو مجوز این دانشکده قرآنی لرستان برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن با مشکل مواجه می شود ادامه داد: در خواست ما از مسئولان استانی این است که به هر نحوی که می توانند مانع خروج امتیاز این دانشکده از استان شوند.

کار‌شناس مسئول دانشکده علوم قرآنی خرم آباد گفت: در صورت لغو مجوز این دانشکده قرآنی لرستان برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن با مشکل مواجه می‌شود. در خواست ما از مسئولان استانی این است که به هر نحوی که می‌توانند مانع خروج امتیاز این دانشکده از استان شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، عزیزی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاههای لرستان در خصوص ایجاد وقف‌های جدید در زمینه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان در خرم آباد برگزار شد بیان داشت: دانشکده علوم قرآنی خرم آباد که فعالیت خود را از بیش از دو سال پیش آغاز کرده است به دلیل عدم توسعه امکانات از جانب سازمان مرکزی تهدید به لغو مجوز شده است.

وی با بیان اینکه در صورت لغو مجوز این دانشکده قرآنی استان برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن با مشکل مواجه می‌شود ادامه داد: در خواست ما از مسئولان استانی این است که به هر نحوی که می‌توانند مانع خروج امتیاز این دانشکده از استان شوند.

کار‌شناس مسئول دانشکده علوم قرآنی خرم آباد از لغو پرداخت اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی احداثدانشکده علوم قرآنی خرم آباد توسط استانداری خبر داد و گفت: امروز مطلع شدیم که اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی که قرار بوده است از مجموع اعتبار دو میلیارد تومانی که برای احداثساختمان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد اختصاص یابد به بهانه نبود اعتبار لغو شده است.

عزیزی ادامه داد: در خواست ما از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این تخصیص اعتبار عمرانی برای احداثساختمان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد را پیگیری کنند.

آموزش و پرورش پیگیر بازپس گیری ساختمان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد

مسئول کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی لرستان نیز در این نشست گفت: دانشکده قرآنی در حال حاضر در یک ساختمان متعلق به آموزش و پرورش فعالیت می‌کند که این اداره کل نیز پیگیر بازپس گیری این ساختمان است.

زینی وند با بیان اینکه توسعه دانشکده قرآنی خرم آباد به علت عدم حمایت از این دانشگاه متوقف است ادامه داد: طبق توافق نامه موجود اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان موظف است که ظرف سه سال و تا سال ۹۳ از این دانشکده حمایت‌های لازم را بعمل بیاورد با این حال موعد این تفاهم نامه هنوز بسر نیامده است.

تامین اعتبار احداثدانشکده قرآنی خرم آباد بر عهده استانداری است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه طبق تفاهم نامه موجود استانداری لرستان متعهد شده است که اعتبار احداثساختمان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد را تامین کند گفت: پس از گذشت سه سال علی رغم تامین هشت هکتار زمین در پردیس دانشگاهی کمالوند برای احداثدانشکده علوم قرآنی خرم آباد اما عملا هیچ گامی در راستای این تعهد برداشته نشده است این در حالی است که قرار بوده این ساختمان در این مدت احداثشود.

حجت الاسلام عباس بیان داشت: طبق تفاهم نامه موجود پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به اساتید دانشکده علوم قرآنی مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان است و مابقی امور دانشگاه مربوط به استانداری لرستان است البته این مسائل بمدت سه سال بر عهده استان است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که تمام مسئولان استان در راستای تامین اعتبارات عمرانی مورد نیاز احداثدانشکده علوم قرآنی خرم آباد تلاش کنند.

ضرورت تخصیص اعتبار از جانب دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور به لرستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست هم اندیشی لغو مجوز دانشکده علوم قرآنی خرم آباد را بعید دانست و گفت: ضرورت دارد که دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور همانگونه که دیگر دانشکده‌های علوم قرآنی کشور را حمایت می‌کند دانشکده علوم قرآنی خرم آباد را نیز مورد حمایت قرار دهد.

حجت الاسلام خاکباز دانشکده علوم قرآنی خرم آباد زیر مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه است اما زمانی که تاسیس شد هم این اداره کل و هم استانداری تعهداتی را پذیرفتند که اوقاف به تعهدات خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد: استانداری لرستان متعهد شده بود که ظرف مدت سه سال ساختمان این دانشکده را احداثکند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: هر دانشکده علوم قرآنی اعتباراتی دارد و ضرورت دارد که به‌‌ همان اندازه اعتبار که به دانشکده‌های علوم قرآنی کشور اختصاص می‌یابد به لرستان نیز این اعتبارات تخصیص یابد.

حجت الاسلام خاکباز ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان نمی‌تواند از محل درآمدهای امامزادگان استان منابعی را برای احداثساختمان این دانشکده تامین کند.

وی با بیان اینکه شش درصد از اعتبارات این اداره کل مختص به دانشکده علوم قرآنی است خاطرنشان کرد: در بحثاعتبارات دولتی کمک آنچنانی به دانشکده علوم قرآنی خرم آباد نشده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: تعطیلی دانشکده قرآنی خرم آباد تبعاتی دارد که اگر دانشگاه معارف و علوم قرآن کریم کشور تبعات آن را می‌پذیرد آن را تعطیل کند اما در هر حال توصیه ما به مسئولان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد این است که برای تامین اعتبارات لازم رایزنی‌های لازم را با این دانشکده داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز