خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی عزاداران حسینی(ع) در خرم آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، پیاده‌روی و برپایی مراسم عزاداری در روز اربعین حسینی را بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) و اهداف متعالی آن حضرت به دنیا بیان کرد.

ایلنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان پیاده‌روی و برپایی مراسم عزاداری در روز اربعین حسینی را بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) و اهداف متعالی آن حضرت به دنیا بیان کرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، حجت‌الاسلام " سعید مهدی‌امین "، در خصوص برنامه پیاده‌روی بزرگ عزاداران حسینی ویژه اربعین در شهرستان خرم‌آباد گفت: پیاده‌روی عزاداران حسینی ویژه اربعین امروز دوشنبه، دوم دی‌ با شرکت اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی، عزاداران حسینی، ائمه جماعات مساجد و مسئولان اجرایی خرم‌آباد از دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد آغاز و راهپیمایان ضمن عزاداری و سینه‌زنی از مسیر‌های تعیین شده به سمت مسجد جامع حوزه علمیه کمالیه حرکت کردند.
حجت‌الاسلام " مهدوی " اضافه کرد: این حرکت معنوی بزرگ با هدف تعظیم شعائر الهی و احیای یکی از سنت‌های برجسته حسینی برگزار می‌شود تا کسانی که نمی‌توانند طی این روزها در کربلا باشند از این فیض معنوی بهره‌مند شوند.
این مراسم به صورت نمادین همچون مراسم راهپیمایی بزرگ عزاداران حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم اباد دراین خصوص گفت: فلسفه اربعین حسینی بیعت مجدد با امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن امام شهید و دیگر شهیدان کربلا است.

حجت الاسلام و المسلمین سید " احمد میرعمادی " افزود: در این روز برگزاری مجالس مصیبت و اقامه عزا مورد تاکید روایات اسلامی قرار گرفته چرا که فلسفه اربعین، اعلام وفاداری برای استمرار راه حسین(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز