خبرگزاری کار ایران

فرماندار نور آباد:

شهرستان نور آباد در بسیاری از شاخص‌ها در میانگین استانی وضعیت مناسبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۳

فرماندار نور آباد: شهرستان نور آباد در بسیاری از شاخص‌ها در میانگین استانی نیز وضعیت مناسبی ندارد که حل آن نگاه و تخصیص اعتبارات ویژه ای را می طلبد.

فرماندار نور آباد: شهرستان نور آباد در بسیاری از شاخص‌ها در میانگین استانی نیز وضعیت مناسبی ندارد که حل آن نگاه و تخصیص اعتبارات ویژه ای را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نورآباد لرستان، علی باقری در جلسه شورای اداری شهرستان نور آباد با اشاره به موقعیت ارتباطی شهرستان دلفان در میان سه استان لرستان، همدان و کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این موقعیت یک فرصت مناسب برای رشد و توسعه این شهرستان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست نسبت به این مهم تلاش شود.
باقری به توجه ویژه استاندار لرستان و معاونت امور عمرانی استانداری را اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان نور آباد در بسیاری از شاخص‌ها در میانگین استانی نیز وضعیت مناسبی ندارد که حل آن نگاه و تخصیص اعتبارات ویژه ای را می طلبد.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان دلفان تصریح کرد: اقتصاد این شهرستان به کشاورزی وابسته است اما خشکسالی‌های چند سال اخیر موجب کاهش سرانه درآمد مردم این شهرستان شده است.
رئیس شورای شهر نورآباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هویت شهری نورآباد به معنای مدرن آن سابقه چندان طولانی ندارد افزود: روند رشد شهرنشینی در شهر نورآباد روند شتابنده و فراینده ای را نشان می دهد که صد البته نگرانی هایی را نیز به دنبال دارد.
هوشمند احمدیان ادامه داد: در سرشماری سال ۱۳۳۵ شهر نورآباد فقط چهار درصد از جمعیت دلفان را در خود جای داده اما با گذشت چهار دهه رشد جمعیت شهری آن به گونه سر سام آوری ۱۲ برابر شده که در نوع خود بی نظیر است.
وی اظهار داشت: طی تحقیقات انجام گرفته اکثر جمعیت شهری نورآباد ماحصل مهاجرت روستاییان است که به دلایل مختلف به این شهر مهاجرت کرده اند این مسئله دو معضل اساسی تخلیه روستاها از جمعیت جوان فعال و مسائل و مشکلات شهری مثل سرانه فضای سبز، مسکن، تراکم جمعیت و غیره را شکل داده است.
احمدیان به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهر نورآباد اشاره کرد و اظهار داشت: موقعیت استراتژیک منطقه دلفان آن را منحصر به فرد کرده به طوریکه دلفان در مسیر یک چهار راه ارتباطی قرار گرفته که چهار استان لرستان، کرمانشاه، همدان و ایلام را به هم متصل می‌کند و همین موقعیت ارتباطی می تواند پتانسیل مهمی برای توسعه و ایجاد زیر ساخت های اقتصادی و فرهنگی باشد.
وی افزود: علی رغم تمام مشکلات و مسائل مادی شهرداری نورآباد جز محدود شهرداری هایی است که از درآمد خود ارتزاق می‌کند.
وی با انتقاد از بخشش سرپرستان شهرداری در چند سال گذشته در خصوص واگذاری زمین فعلی فرمانداری که جز اموال لاینفک شهرداری بوده است و اظهار داشت: این زمین برای احداثساختمان فعلی فرمانداری بدون پرداخت هزینه در اختیار فرمانداری قرار گرفته است.
احمدیان عنوان کرد: امیدواریم با رایزنی های مسئولان استان و فرماندار بتوان از طریق وزارت کشور و منابع استانی هزینه خرید زمین مذکور را در اختیار شهرداری قرار داد تا راهی برای خروج از بن بست مالی شهرداری پیدا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز