خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

سرمایه گذاری باعثتولید ثروت و رفع بیکاری در استان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۰۸

توسعه استان از عملکرد مدیریت ارشد استان و همچنین تیمی که ما را همراهی می کند صورت می گیرد را پذیرا هستیم و از آنها استقبال می کنیم و توسعه استان در گرو جزو سرمایه گذاران است، سرمایه گذاری سبب تولید ثروت و رفع بیکاری در استان می شود.

توسعه استان از عملکرد مدیریت ارشد استان و همچنین تیمی که ما را همراهی می‌کند صورت می‌گیرد را پذیرا هستیم و از آن‌ها استقبال می‌کنیم و توسعه استان در گرو جزو سرمایه گذاران است، سرمایه گذاری سبب تولید ثروت و رفع بیکاری در استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران در استان لرستان اظهار داشت: رسانه‌ها ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه استان محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر ارائه نقدهای منصفانه از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران نسبت به عملکرد مدیران اجرایی استان عنوان کرد: به طور حتم نقدهای منصفانه‌ای که در راستای توسعه استان از عملکرد مدیریت ارشد استان و همچنین تیمی که ما را همراهی می‌کند صورت می‌گیرد را پذیرا هستیم و از آن‌ها استقبال می‌کنیم.
بازوند در ادامه گفت: توسعه استان در گرو جزو سرمایه گذاران است، سرمایه گذاری سبب تولید ثروت و رفع بیکاری در استان می‌شود.
وی درادامه به معضل بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: در چند سال متوالی لرستان در زمینهٔ بیکاری در کشور رتبهٔ اول را داشته که زیبندهٔ مردم این استان نیست.
وی نرخ بیکاری استان را ۴۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ بیکاری مردم لرستان دوبرابر میانگین کشوری است.
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی استان نیمه کار ماندن پروژ‌هاست.
بازوند گفت: متأسفانه برخی از پروژه‌ای عمرانی در استان لرستان ۱۲ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد که تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این خود اقتصاد لرستان را فلج کرده است.
بازوندعنوان کرد: پروژ‌ها نباید با فشارهای سیاسی وارد شوند، پروژ‌ها که توجیه اقتصادی ندارند نباید اجراشوند.
وی دربخشی دیگر از سخنانش به سرانهٔ درآمدی مردم استان اشاره کرد و گفت: مردم استان لرستان از نظر سرانه درآمدی وضعیت مطلوبی ندارند و در این زمینه رتبهٔ ۲۸ را در کشوردارند.
وی اضافه کرد: سرانهٔ ورزشی با ۵۳ سانتی‌متر، رتبهٔ ۲۷ کشور را دارا است.
وی درادامه با اشاره به اینکه سرانه درآمدی شهرداری‌های استان لرستان ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر است تصریح کرد: این در حالی است که سرانه درآمدی شهرداری‌ها کشور به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان بوده است.
استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنانش به به اراضی آبی و دیم لرستان اشاره کرد و گفت: از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی این استان تنها ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: در رابطه با انتصابات این دستگاه‌ها عجولانه تصمیم نمی‌گیریم و مدیری که توان اجرایی داشته باشد صرف‌نظر از خط و خطوط سیاسی و رابطه بازی‌ها از آن کمک می‌گیرم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های در گسترش استان و جذب سرمایه‌گذار بحثپرواز‌ها ست گفت: که در این راستا اقداماتی در دست اقدام است و درصدد هستیم ۴۵۰ متر به باند فرودگاه خرم‌آباد اضافه شود.
استاندار لرستان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم پرواز خرم‌آباد به مشهد و نجف اشرف را مشروط بر اینکه مسافر به اندازهٔ کافی وجود داشته باشد، برقرار کنیم و درحج تمتع سال آینده از فرودگاه خرم‌آباد برای اعزام حجاج استفاده شود.
استاندار لرستان به مطالبات مردم در بحثمسکن مهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برخی از شهر‌ها نظیر خرم آباد و نورآباد از نظر مکان و کیفیت درحد مطلوبی نیستند.
وی بیان کرد: در سال ۹۳ تلاش می‌کنیم تکلیف ۸۰ درصد مسکن در استان روشن و تحویل مردم داده شود.
استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنانش روستاهای فاقد برق رسانی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۳ روستا در لرستان که ۱۲۰ روستای آن بالای ۲۰خانوار هستند فاقد برق هستند.
وی اضافه کرد: لرستان بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بالای روستاهای فاقد برق را به خود اختاص داده است.
وی گفت: قرار است در سال آینده بودجه کافی به برق رسانی به روستاه‌های فاقد برق در کشور اختصاص یابد که امیدواریم بودجه کافی به استان اختصاص یابد و استان ما در این زمینه بهرهٔ کافی را ببرد.

استاندار لرستان با تاکید براینکه از این پس ما انتظار داریم که استانی با نشاط و دارای ظرفیتهای بسیار خوب به کشور معرفی کنیم افزود: این معرفی نیز به طور قطع اغراق نبوده و واقعیت است و توقع ما از رسانه‌ها این است که این ظرفیت‌ها و حتی پتانسیلهای ناشناخته لرستان را به خوبی معرفی کنند.

مهندس بازوند با تاکید بر ارائه راهکارهای مناست از سوی رسانه‌ها برای توسعه لرستان افزود: به طور حتم ارائه این راهکار‌ها در توسعه و رشد استان مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما بر این باور هستیم که استان لرستان را مردم آن می‌توانند توسعه دهند ادامه داد: برای این کار تنها کافی است که مقداری خودباوری در مردم ایجاد کنیم که خودشان مشکلات استان را برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در لرستان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در مهندسی افکار عمومی تاثیر گذار هستند، گفت: رسانه‌ها، یک فرصت برای توسعه هستند که می‌توانند ذهن مردم را نسبت به توسعه و خودباوری حساس کنند.

وی با اشاره به شعار دولت یازدهم مبنی بر ایجاد امید بین مردم، افزود: به طور حتم توسعه با امید می‌سر می‌شود در غیر این صورت به طور قطع خبری از توسعه، رشد سرمایه گذاری و اشتغال نیست.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه ثمره گفتمان دولت اعتدال و عقلانیت است، اظهار کرد: در این راستا خط و مشی مدیران دولتی نیز اعتدال و عقلانیت باید باشد و ما نیز در مدیریت استان از مدیرانی استفاده می‌کنیم که به ثمره این گفتمان اعتقاد داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز