خبرگزاری کار ایران

لزوم ساماندهی مجوزهای زاید و زمان بر

شاپور محمدی گفت: وزارت اقتصاد موظف شد مجوزهای زاید و زمان بر و پرهزینه را ساماندهی کند

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ، محمدی افزود: گزارشی را در حوزه قانون بهبود محیط کسب و کار به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم که تقریباً به جز 8 ماده بقیه مواد اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون، زمان بر است گفت: گزارشی که در صحن مجلس قرائت شد نشان می دهد دولت یازدهم همت بلندی داشته و اقدامات مؤثری را در حوزه ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی انجام داده که در ماده 57 قانون رفع موانع تولید، اصلاح و منعکس شده است.

محمدی اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی برای این کار سامانه ای را به عنوان سامانه مجوزهای ایران یا ایران مجوز راه اندازی کرده است و همة دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا مجوز های خود را در آن بارگذاری کنند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بیش از 2 هزار مجوز در کشور بر روی این سامانه قرار گرفته است، افزود: بخش عمده ای از این مجوزها بررسی و حدود 450 مجوز حذف شده است.

محمدی گفت: جلسه ای با وزارت ارتباطات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهیم کرد و مجوزهای این 2 دستگاه را بررسی می کنیم.

وی افزود: تعدادی از این مجوزهای وزارت ورزش و جوانان از جمله موافقت اصولی اصلاح می شود که این موضوع منجر به کاهش زمان در صدور مجوز خواهد شد.

محمدی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان پذیرفته است موافقت اصولی را تا یک سال حذف کند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا پایان سال، احصای مجوزها و حذف اختیاری را کامل خواهیم کرد.

وی افزود: همة مدت صدور مجوز در سازمان بورس به کمتر از 30 روز رسیده به جز 2 مجوز انتشار اوراق بهادار که 100 روز و پذیرش کالا در بورس که 40 روز است.

 

کد خبر : ۳۹۴۱۶۸