خبرگزاری کار ایران

همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع مدیریت ریسک برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۱۱

بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه روز دوشنبه 13 آذر 96، در سال همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در ابتدای این همایش اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در طول ۲ دهه گذشته رشد خوبی داشته و در ۲۴ سال گذشته از ۰.۳۴ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است که نشان می‌دهد صنعت بیمه ظرفیت رشد بالا دارد.

وی افزود: در هشت ماهه اول امسال رشد خوبی را تجربه کردیم و رشد خسارت نیز متعادل با رشد حق بیمه بوده و این نوید را به ما می‌دهد که مدیران صنعت بیمه روند مدیریت ریسک را جدی گرفته‌اند.

رئیس شورای عالی بیمه به تصویب آئین‌نامه حاکمیت شرکتی در این شورا اشاره کرد و گفت: این آئین‌نامه موجب می‌شود شرکت‌های بیمه سیستم‌های اثربخش برای مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی را جدی بگیرند.

وی مدیریت ریسک، اکچوئری و حسابرسی داخلی را از جمله اصول مهم آئین‌نامه حاکمیت شرکتی عنوان کرد و گفت: پیاده‌سازی و استقرار کامل و نهادینه شدن این آئین‌نامه در ساختار سازمانی شرکت‌ها زمان‌بر است؛ ممکن است کسانی که به مدیریت خاص شرکت بیمه عادت کرده‌اند اجرای این آئین‌نامه برایشان سخت باشد ولی فکر می‌کنیم در بلندمدت حتما خوب خواهد بود.

همتی، کنترل توانگری مالی را از جمله اقدامات مهم دیگر بیمه مرکزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما تخصصی کردن شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت تفکیک بیمه‌های عمر از غیر عمر است که به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و مقررات و تسهیلات لازم را برای تاسیس شرکت‌های تخصصی بیمه‌عمر را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: یک مدیریت تخصصی نیز برای نظارت بر بیمه‌های عمر در بیمه مرکزی تشکیل خواهد شد و نظارت بر بیمه‌های عمر و نحوه خرج و ذخیره‌گیری از منابع بیمه عمر را تحت کنترل بیشتر در خواهیم آورد.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ما توسعه مداوم سیستم سنهاب و اجرای کد یکتا را در دستور کار داریم و می‌خواهیم برای سایر رشته‌ها نیز به تدریج این موضوع را اجرایی کنیم که برای جلوگیری از تخلفات بسیار مهم است.

وی به تصویب رساندن آئین‌نامه‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث را بسیار مهم و سخت توصیف کرد و ادامه داد: ماده ۱۸ مهمترین ماده‌ای بود که به تصویب رسید و براساس آن نرخ بیمه با محوریت راننده و شایستگی راننده در رانندگی ارزیابی خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: برآورد ما این است که در زلزله کرمانشاه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت صنعت بیمه است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها پرداخت شده است.

در ادامه این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که ضریب نفوذ بیمه از ۲.۲ درصد باید به ۷ درصد در پایان برنامه ششم برسد، بیان کرد: خصوصی‌سازی در بیمه‌ها را باید دنبال کنیم و سه شرکت بیمه‌ای که در اختیار دولت است، را باید واگذار کنیم.

کرباسیان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: دو نقش پررنگ و دو سیاست درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که یکی تاب‌آوری اقتصاد کشور و دیگری کاهش آسیب‌پذیری است که هر دو، نقش بیمه را نشان می‌دهد.

وی افزود: اتفاقاتی که در کشور ما رخ داده و مکرر هم در حال رخ دادن است، اهمیت بیمه را پررنگ‌تر می‌کند. در حوزه معادن، ساختمان در شهرهای بزرگ، نفت و گاز و پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، حوادث جاده‌ای، راه‌آهن، از همه مهمتر بلایای طبیعی حوادث متعددی رخ داده که صنعت بیمه باید نقش پررنگ‌تری در آن داشته باشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به حادثه تاسف بار زلزله کرمانشاه، گفت: جا دارد از مجموعه بانک‌ها و بیمه‌ها تشکر کنم که کمک کردند، هرچند که مصیبت در جای خود بزرگ بود.

همچنین در ادامه این همایش، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و وزیر نفت به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص محورهای همایش پرداختند.

علاوه بر این، برنامه عصر همایش به برگزاری 5 نشست تخصصی با محوریت مسئله مدیریت ریسک اختصاص یافت که بیمه ملت در پنل مدیریت ریسک و بیمه در صنعت انرژی حضور فعال داشت.

این گزارش می‌افزاید، در حاشیه این همایش مدیران بیمه ملت مذاکراتی در جهت گسترش روابط با مدیران شرکت‌های بیمه مونیخ‌ری و اسکور انجام دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز