خبرگزاری کار ایران

فروش ۵۰.۶۳۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت در نیمه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۸۰

آخرین آمار انتشار و فروش اوراق مشارکت در شش ماه ابتدایی سال ۹۶ از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

به گزارش ایلنا از ایبنا، در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری ۵۶.۵۰۰ میلیارد ریال انواع اوراق مشارکت «دولت، دولتی - بودجه ای، وزرات اقتصاد، شهرداری شیراز و شهرداری اصفهان» با مدت دو و چهار ساله و نرخ سود علی الحساب ۱۶ و ۱۵ درصد منتشر شده که ۵۰.۶۳۳ میلیارد ریال این اوراق به فروش رفته است.

سهم اوراق دولتی

بر پایه آمار اعلام شده در نیمه نخست سال ۹۶، اوراق مشارکت دولت به میزان ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال منتشر شده که ۴۴.۱۷۵ میلیارد ریال آن از سوی سرمایه گذاران خریداری شده است.

همچنین در این دوره مالی ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی- بودجه ای از سوی دولت برای سرمایه گذاران منتشر شد که در شش ماه ابتدایی سال ۹۶، مبلغ ۴۴.۱۷۵ میلیارد ریال از این حجم به فروش رفته و کمتر از ۶۰۰۰ میلیارد ریال از این اوراق باقی مانده است.

افزون بر این آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد بر اساس بند ب و ج تبصره پنج قانون بودجه ۱۳۹۵ بر مبنای طرح های دولتی از ۹ آذر ماه ۹۵ تا پایان شهریور ماه ۹۶ به میزان ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۵ درصد از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی منتشر شده که تا انتهای دوره شش ماه ابتدایی سال جاری ۴۴.۱۷۵ میلیارد ریال از این اوراق از سوی خریداران ورد استقبال قرار گرفت.

سهم شهرداری ها

از سویی دیگر جدول آماری وضعیت انتشار اوراق مشارکت در شش ماهه اول سال ۹۶ که از سوی بانک مرکزی منتشر شده سهم شهرداری ها از انتشار اوراق مشارکت در این دوره مالی را ۶.۵۰۰ میلیارد ریال نشان می دهد که از این حجم اوراق، تقریبا بیش از ۹۵ درصد از آن از سوی سرمایه گذران خریداری شده به گونه ای که ۶.۴۵۸ میلیارد ریال از اوراق مشارکت در این بخش بر اساس دوره نیمه نخست سال جاری  به فروش رفته است.

همچنین این گزارش می افزاید: شهرداری تبریز بر اساس تبصره شش قانون بودجه سال ۹۶ با طرح اوراق مشارکت قطار شهری در ۳۰ بهمن ۹۵ به میزان ۴۰۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۶ درصد منتشر کرده که تا انتهای شش ماهه سال جاری ۳.۹۶۰ میلیارد ریال از این اوراق توسط مردم خریداری شده است.

در همین حال آمارهای بانک مرکزی مشخص می کند که شهرداری اصفهان نیز در انتشار اوراق مشارکت سهم داشته است به طوری که، شهرداری اصفهان بر اساس مجوز تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۵ در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۵ به میزان ۲.۵۰۰ میلیارد ریال اوراق دو ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۶ درصد منتشر کرده که از این حجم، بیش از ۹۹ درصد آن به فروش رفته به گونه ای که در انتهای دوره شش ماه سال ۹۶ بر اساس آمارها، ۲.۴۹۸ میلیارد ریال از این اوراق مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته که بالاترین درصد خرید در بین سایر اوراق منتشر شده را به دست آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز