خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراى هماهنگى بانک هاى دولتى اعلام کرد:

تسهیلات حداکثری و ضمانت های حداقلی برای مردم آسیب دیده از زلزله در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۹۶

رئیس شوراى هماهنگى بانک هاى دولتى با یادآوری رشادت ها و مقاومت های مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز زمان جبران آن خدمات است و به همین دلیل مردم و نظام بانکی در این خدمت رسانی پیش قدم شده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در نشستی که صبح امروز دوشنبه با حضور مدیران عامل بانک هاى دولتى، استاندار و جمعی از مقامات استانی در سالن تدبیر استاندارى کرمانشاه براى رسیدگى به امور زلزله زدگان برگزار شد، با بیان این که طی روزهای پس از زلزله همه مردم برای کمک به آسیب دیدگان منطقه کرمانشاه دست به دست هم دادند، افزود: روزهای گذشته برای مردم زلزله زده بسیار سخت بود و البته مدیران منطقه هم برای رفع مشکلات بسیار تلاش کردند.

وی ادامه داد: بانک ها از لحظات نخست وقوع حادثه، همپای مردم به کمک آسیب دیدگان شتافتند و تلاش کردند از حداکثر امکانات برای حل مشکلات استفاده کنند.

به گفته حسین زاده، بانک ها در ساعات ابتدایی تلاش کردند خودپردازها را در مناطق آسیب دیده نصب کنند تا مردم دست کم با مشکل نقدینگی مواجه نباشند.

وی به کمک های نقدی و غیرنقدی همکاران نظام بانکی برای مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با دستور دکتر کرباسیان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، در اولین روزهاى حادثه تیمی از مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارائى و نظام بانکی به منطقه اعزام شد و برای حل مشکلات مردم تصمیم های مهمی اتخاذ کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که برخی شعب بانک ها نیز در این منطقه آسیب دیده اند، افزود: تلاش شد در کمترین زمان ممکن مشکل این شعب حل شده و خدمت رسانی به مشتریان هر چه سریعتر آغاز شود.

وی با بیان این که مردم ایران بارها تجربه زلزله را دارند و با این موضوع بیگانه نیستند، اظهار کرد: خوشبختانه نظام بانکی نیز تجربه های قابل توجهی در این زمینه دارد و بر همین اساس در همان روزهای نخست برای مساعدت مالی با زلزله زدگان تصمیم گیری شد.

حسین زاده با تاکید بر این که سهمیه بانک ها برای پرداخت تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده مشخص شده و تقسیم پرداخت آن به مدیران استانی تفویض شده است، ادامه داد: همه دغدغه ما این بود که تسهیلات بانک ها مستقیم و فقط به دست آسیب دیدگان برسد که خوشبختانه با مرجعیت بنیاد مسکن و کمک های ثبت احوال، این دغدغه برطرف شده است.

به گفته وی، حسب دستور دکتر کرباسیان برای پرداخت تسهیلات به مردم منطقه، ضمانت های حداقلی و به صورت زنجیره اى از مردم منطقه دریافت خواهد شد. همچنین داشتن بدهی های بانکی یا چک برگشتی، مانعی برای پرداخت تسهیلات به مردم نخواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: بدهکاران بانکی آسیب دیده در زلزله، می توانند از فرصت دو ساله امهال بدهی ها و نیز بخشش جرایم در این مدت استفاده کنند.

وی با تاکید دوباره بر همراهی نظام بانکی با زلزله زدگان، آمادگی این شبکه را برای ساخت مدرسه، بیمارستان و درمانگاه در این مناطق اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، سپه و تجارت حضور داشتند.

همچنین محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی بانک ملی ایران به نمایندگی از مدیرعامل بانک پس از وقوع زلزله در منطقه حاضر شده و طی روزهای اخیر به طور مرتب پیگیر امور کارکنانی بود که در این حادثه آسیب دیده اند. بانک ملی ایران تلاش کرد حداکثر امکانات لازم را برای کمک به همکاران حادثه دیده در زلزله اخیر کرمانشاه به کار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز