خبرگزاری کار ایران

در پی اعزام هیاتی از سوی وزیر اقتصاد صورت پذیرفت؛

تسریع در خدمات رسانی خانواده وزارت اقتصاد به زلزله زدگان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۲۷

هیات نمایندگان ویژه وزارت اقتصاد که به دستور وزیر و ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به استان کرمانشاه سفر کرده بود با ساماندهی فعالیت میدانی مجموعه های تابعه و تسریع در برخی فرآیندهای اجرایی، دیشب به تهران برگشت.

به گزارش ایلنا ؛ هیات نمایندگان ویژه وزارت اقتصاد متشکل از مدیران عامل بانک های ملی و قرض الحسنه مهر ایران، مدیر عامل بیمه ایران، مدیر عامل سازمان فروش اموال تملیکی و روسای مراکز حراست و روابط عمومی و اطلاع رسانی به ریاست مهدی قدمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد که صبح روز چهارشنبه وارد کرمانشاه شده بود پس از بازدید از مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای سر پل ذهاب و قصر شیرین و اتخاذ تصمیمات تسهیل کننده شب گذشته به تهران بازگشت.

بر پایه این گزارش طی این سفر یک روزه و پس از بازدیدهای میدانی از مناطق شهری و روستایی آسیب دیده از زمین لرزه اخیر، در نشست های جداگانه ای با مقامات محلی و مدیران استانی زیر مجموعه وزارت متبوع راهکارهای تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به زلزله زدگان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در همین خصوص قدمی به عنوان رئیس هیات اعزامی درباره نتایج این سفر گفت: بررسی های میدانی ما نشان میدهد که مجموعه های خدمات رسان تابعه این وزارتخانه عملکرد خوبی داشته و در این سفر بر تقویت و توسعه این خدمات تاکید شد. بانک های دولتی و نیمه دولتی از همان ساعات اولیه اقدام به ارسال دستگاه های خودپرداز سیار کرده اند و از صبح روز حادثه نیز در شهرهای آسیب دیده برخی شعبه های ویژه به مردم خدمات داده اند تا روند به حالت عادی برگردد.

وی افزود: نظام بیمه ای نیز فعالیت های قابل تقدیری داشته به ویژه بیمه های ایران و بیمه های نیمه دولتی مانند آسیا، دانا و البرز در کنار سایر شرکت های بیمه در زمینه ارزیابی خسارت ها و پرداخت در محل بسیار فعال عمل کرده اند.

قدمی افزود: سازمان امور مالیاتی نیز در پی دستور وزیر اقتصاد اقدامات خوبی انجام داده است. همچنین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نهایت همکاری را با ستاد مدیریت بحران، استانداری کرمانشاه و جمعیت هلال احمر  برای تامین برخی اقلام مورد نیاز داشته است.

مطابق این گزارش، رئیس هیات نمایندگان وزیر اقتصاد اعزامی به کرمانشاه در خصوص تصمیمات اتخاذ شده از سوی این هیات برای کمک به زلزله زدگان گفت:  الزام فعال سازی حداقل یک شعبه از هر بانک دولتی در شهرهای آسیب دیده، تسریع در پرداخت بیمه خسارت دیدگان و افزایش سقف پرداخت در محل، اقدامات ویژه سازمان مالیاتی در توقف هر گونه پیگیری وصول مالیات از مودیان آسیب دیده، ساماندهی کمک های داوطلبانه اعطایی سازمان ها و شرکت های تابعه به ویژه بانک ها و بیمه ها به گونه ای که توزیع متوازن و متناسب انجام شود، رسیدگی به وضعیت کارکنان آسیب دیده مجموعه وزارتخانه در استان های درگیر زلزله از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

قدمی در پایان گفت: جمع بندی خود از سفر و اقدامات دیگری که فراتر از اختیارات این هیات است را تهیه و خدمت مقام عالی وزارت گزارش میکنیم تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

گفتنی است؛ وزارت اقتصاد و سازمان ها و مجموعه های تابعه آن از ساعات اولیه وقوع حادثه با تشکیل کمیته های ویژه و حضور موثر در محل حادثه تلاش کرده اند گوشه ای از آلام حادثه دیدگان را تسکین بخشند. این حضور در دو قالب انجام وظایف سازمانی و ارائه کمک های داوطلبانه بوده که همچنان با قدرت ادامه دارد.

     

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز