خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران عنوان کرد:

کارنامه مثبت بانک ملی ایران در واگذاری اموال و املاک مازاد و تملیکی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۰۲۰

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: طی 18 ماه گذشته بانک ملی ایران با وجود رکود حاکم بر بازار ملک و مسکن، یکی از موفق ترین سازمان ها در فروش و واگذاری املاک مازاد و تملیکی به ارزش بالغ بر حدود یک هزار و 568 میلیارد ریال بوده است.

 

 

به گزارش ایلنا، محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغ  قانون کاهش 33 درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، همه بانک های دولتی کارگروه هایی را برای واگذاری و فروش این شرکت ها تشکیل دادند اما به علت مسائل اقتصادی و رکود بازار ملک و زمین، این کار در بین بانک های دیگر به کُندی پیش می رود.

وی با اشاره به این که بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال 83 نوبت مزایده های سراسری و استانی برگزار کرده است، افزود: در مدت زمان یاد شده 89 فقره از املاک مازاد و ملکی در اختیار بانک به ارزش بالغ بر534 میلیارد ریال تعیین تکلیف و واگذار شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این مطلب تصریح کرد: در مدت 18 ماه اخیر در مجموع این بانک با برگزاری 261 نوبت مزایده سراسری و استانی تعداد 264 فقره از املاک مازاد و تملیکی در اختیار بانک را واگذار و به فروش رسانده است.

وی افزود: مجموع املاک مازاد و تملیکی فروش رفته بانک ملی ایران در یکسال 95 و شش ماه ابتدای سال 96، به ارزش بالغ بر حدود یک هزار و 568 میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه به واگذاری املاک تملیکی بانک اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود دو هزار فقره از املاک تملیکی به ارزش 15 هزار و 301 میلیارد ریال در اختیار بانک ملی ایران است که به مرور و طی تشریفات قانونی در معرض فروش و واگذاری قرار خواهد گرفت.

دکتر محمد رضا حسین زاده به وضعیت بازار مسکن و ملک پرداخت و ادامه داد: در سال‌های گذشته وضعیت بازار مسکن و ملک موجب شد که بانک‌ها نتوانند به راحتی بخشی از اموال خود به ویژه در بخش مسکن و ساختمان را واگذار کنند، اما تلاش برای واگذاری املاک مازاد از اولویت‌های بانک ملی ایران است که در این زمینه نگاه ویژه و اقدامات قابل توجه و مطلوبی انجام شده و در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز