خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت‌ مدیره بانک توسعه تعاون:

کاهش نرخ سود سپرده‌ها اثرات مثبتی بر اشتغال و اقتصاد کشور دارد

کد خبر : ۵۳۳۸۸۰

سیدباقرفتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون کاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوی بانک مرکزی را سبب ایجاد اثرات مثبتی بر اشتغال و تولید کشور دانست.

به گزارش ایلنا، فتاحی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سپرده که از 11 شهریور 95 به شبکه بانکی ابلاغ‌شده است افزود: درراستای حمایت‌های دولت تدبیر وامید از اشتغال‌زائی و رفع بیکاری که در برنامه ششم توسعه ذکرشده است، دولت موظف به ایجاد 950 هزار شغل در هرسال می‌باشد.

وی افزود: همچنین با عنایت به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولیدواشتغال نام‌گذاری شده است شبکه بانکی به‌منظور اجرایی نمودن این شعار ودرراستای حمایت از دولت تدبیر وامید این اقدامات را انجام داده است.

عضوهیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر همواره یک‌طرف جریان منابع مالی در بازار پول بانک‌ها به شمارمی آیند به همین دلیل یکی از عواملی که زمینه را برای ایجاد رکود یا رونق بیشتر تقویت می‌کند نرخ سود بانکی است.

 وی افزود: دراقتصادکلان سیاست کاهش نرخ سود به معنی افزایش سرمایه‌گذاری و به دنبال آن کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال می‌باشد ضمن آنکه افزایش تولید ناخالص داخلی نیز سبب رشد شتاب اقتصادی خواهد شد.

فتاحی بابیان این مطلب که کاهش نرخ سود به دلیل اثرگذاری بر هزینه‌های تولید سبب کاهش بهای تمام‌شده کالاهای مصرفی می‌گردد افزود: تحقق این امر نهایتاً کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز