خبرگزاری کار ایران

کابینه‌ای مدبر، معتدل و متوازن در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۶۴

مهرداد مسعودی، رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان ومسئول ستاد نخبگان دکتر حسن روحانی عنوان کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که بهره گیری از حضور متخصصین متعهد و شایسته معتدل در کابینه دولت دوازدهم ، خود نشان از عزم و اراده مدبرانه در ایجاد بستر تعامل حقیقی و رفع دغدغه و مشکلات آحاد مختلف مردم و جامعه دارد.

مهرداد مسعودی درگفت و گو با خبرنگار  ایلنا، با بیان این مطلب اظهارداشت: بطور حتم دلیل تغییر برخی وزرا در دولت دوازدهم ایجاد جوی منسجم تر و هماهنگی تیم ها و رویکردهای مترتبه در وزارتخانه های متبوع بوده است، چراکه تجربه های مکسوبه از عملکرد کابینه دولت یازدهم به وضوح مبین این موضوع بوده که در روند و جریانات فکری و سیاسی اعتدالی- اصلاحی دولت قبل، طرز تفکری به غایت تخصصی و صاحب نظرانه وجود داشته که می توان از پتانسیل آنان، هر مشکل بزرگی را از پیش روی نظام اسلامی برداشت و با عزم و خرد جمعی، میتوان از به هدر رفتن سرمایه های انسانی، متخصص و توانمند کشور به معنای واقعی، جلوگیری کرد.

رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان ضمن اینکه خواستار رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به کابینه دولت دوازدهم و به ویژه وزیر کشور، وزیر اقتصاد و نیز وزیر صنعت ومعدن وتجارت شد در ادامه گفت: با امعان نظر به سوابق قابل توجه وزرای پیشنهادی کابینه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری محترم دولت تدبیر و امید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به برنامه کارشناسی و خط مشی مدبرانه وزرای دولت دوازدهم می توانند با رای قاطع خود به کابینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید، حماسه دیگری را در تاریخ زرین ایران اسلامی رقم زنند.

مسعودی در راستای اعلام حمایت همه جانبه ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان با برنامه های ارائه شده توسط دولت دوازدهم گفت: با عنایت به تجارب و سوابق ارزشمند نفرات معرفی شده به مجلس برای تصدی وزراتخانه ها، مرتفع شدن و حل مشکلات بزرگ اقتصادی و سایر حوزه های کشور، بلاشک خواهد بود.

مهرداد مسعودی افزود: کم و بیش بر همه عیان است که معضل بیکاری و عدم توانمندی در ایجاد اشتغال ، نبود رونق اقتصادی قابل قبول و معضلات عدیده اجتماعی از جمله چالش های پیش روی کشور هست که کابینه دوازدهم در باب حل این مشکلات با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.

او همچنین ادامه داد: آقای بیژن زنگنه هم که برای وزارت نفت معرفی شده اند متخصصی متعهد و عملگراست که معتقدم امضای قرارداد بزرگ و بین المللی توتال در زمان تصدی ایشان در وزارت نفت من جمله توانمندی ها و نبوغ انکارناپذیر ایشان است که قطعا در دولت آتی نیز مستدام خواهد بود.

مسعودی افزود: شکی نیست که جناب آقای رحمان فضلی از دولتمردان برجسته در حوزه وزارت کشور بوده و دارای دیدگاهی علمی و رویکردی عملیاتی در پرداختن به مسائل کلان کشوریست، چیزی که به واقع می‌توان آن را مدیریت مدبرانه علمی و عملی نامید.

مسعودی گفت: وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه آقای ظریف در دولت قبل، برجام را در کارنامه درخشان خود دارد که جزو اقدامات موثر ایشان در سیاستهای بین المللی و داخلی کشور بوده و نتایجش هم محسوس و مقبول بوده است.

مسعودی در ادامه اضافه کرد: فعالان اقتصادی و تولیدی کشور که به طور مستقیم با وزرای اقتصادی و صنعت و معدن و تجارت در تعامل هستند ، با اکثریت این اطمینان قلبی را در خود دارند که تجارب گرانمایه و تخصص وزرای پیشنهادی در دولت دوازدهم ( جناب آقای مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی و نیز گزینه وزارت صنعت ، معدن و تجارت جناب آقای دکتر شریعتمداری) توان حل معضلات و مشکلات موجود در این حوزه های حساس را داشته و دستیابی به رونق اقتصادی و حرکت چرخ های تولید، بازرگانی و صادرات، بیش از پیش سریع تر خواهد بود.

رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان خاطر نشان کرد: یکی از بارزترین نقاط قوت فرد پیشنهادی کابینه بمنظور تصدی وزارت آموزش و پرورش، اینست که آقای سیدمحمد بطحایی، خود از جنس آموزش و پرورش و معلمی ست و بی شک حضور معلم و استادی مدیر و مدبر در باب مسائل کلان آموزشی و پرورشی کشور که خود ید بیضاء  در این ابواب دارد را می بایست به فال نیک گرفت.

مسعودی همچنین افزود:  بنده به شخصه معتقدم ادامه همکاری با  وزرای کارآمد و شایسته دولت یازدهم در دولت دوازدهم مسبب استمرار موفقیت های حاصله در دولت قبل بوده و باعث افزایش سرعت دستیابی به موفقیت و پیروزی های مضاعف در سالهای پیش روی کشور خواهد شد، چرا که هم دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، به اثبات رسانده که مرد عمل است و هم اعضای کابینه معرفی شده از سوی ایشان، متشکل از چهره های متخصص، لایق و عملگراست که هر زمان به کنه موضوعات پرداخته اند و این خود بعنوان گزینه ای مهم و نقطه قوت انکارناپذیری برای وزرای پیشنهادی دولت تدبیروامیداست.

لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم مورد حمایت ائتلاف نخبگان وفرهیختگان:

۱- وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: سیدمحمد بطحائی

۲- وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد جواد آذری جهرمی

۳- وزیر پیشنهادی اطلاعات: سید محمود علوی

۴- وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی: کرباسیان

۵- وزیر پیشنهادی امور خارجه: محمد جواد ظریف

۶- وزیر پیشنهادی بهداشت: حسن قاضی‌زاده هاشمی

۷- وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی

۸- وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: محمود حجتی

۹- وزیر پیشنهادی دادگستری: سید علیرضا آوایی

۱۰- وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: امیر حاتمی

۱۱- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: عباس آخوندی

۱۲- وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: محمد شریعتمداری

۱۳- وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالحی

۱۴- وزیر پیشنهادی کشور: عبدالرضا رحمانی فضلی

۱۵- وزیر پیشنهادی نفت: بیژن نامدار زنگنه

۱۶-وزیر پیشنهادی نیرو: حبیب‌الله بیطرف

۱۷- وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: مسعود سلطانی‌فر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز