خبرگزاری کار ایران

بانک ملی در هفته‌ گذشته

تجلیل معاون رئیس جمهور و وزیر ارتباطات از بانک ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۶۰۶

در هفته ای که گذشت، معاون رئیس جمهور و نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات بانک ملی ایران را ستودند.

به گزارش ایلنا در هفته ای که گذشت  جلسه هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان روز شنبه 31 تیر ماه با حضور معاون رییس جمهور، معاونان سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل بانک ملی ایران، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران عامل بانک ها و فعالان اقتصادی کشوری و استانی در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در حاشیه این جلسه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از خدمات بانک ملی ایران تقدیر کرد.
محمد باقر نوبخت گفت: من به سهم خودم از مجموعه بانک ملّی ایران تشکر می کنم. وی اظهار کرد: بانک ملّی ایران فعالیت فراوانی داشته و به تعهداتش به خوبی عمل کرده است.
نوبخت تاکید کرد: بانک ملّی ایران جزو بانک های موفق بوده و عملکرد آن قابل تقدیر است.

در جلسه هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از اقدام خودجوش مدیران عامل بانک های دولتی برای اعلام حمایت از توسعه واحدهای تولیدی گیلان تشکر کرد.

وی افزود: این که بانک ها خودشان برای این کار پیش قدم شدند، کم سابقه است و بسیار جای تشکر دارد.
به گفته نوبخت، بانک ها به این تعهد خود پایبند می مانند و استاندار نیز باید این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.
معاون رییس جمهور در ادامه به لزوم توسعه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: من هرگز معتقد نیستم که قشر مستضعف زیر چرخ دنده های توسعه له شود، بلکه معتقدم همپای توسعه کشور، قشر محروم هم باید از مواهب آن برخوردار شود.
سید حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه نیز از حضور مدیران عامل بانک ها از جمله مدیرعامل بانک ملی ایران در این جلسه که به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تشکیل شد، تقدیر کرد.
وی افزود: مدیران عامل بانک های حاضر در جلسه از جمله بانک ملی ایران طی یادداشتی خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه آمادگی خود را برای مشارکت در یک طرح سندیکایی بزرگ در استان گیلان اعلام کردند.
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه به عنوان رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی در حضور دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعهد می دهیم از گیلان حمایت کنیم تا رتبه اول اجرا کردن طرح های اقتصاد مقاومتی  و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری را تجربه کند.
وی افزود: دکتر نوبخت به گردن همه ایران حق دارند و تعهدشان به توسعه خدمات بانکی را با تلاش برای تحقق افزایش سرمایه بانک ها نشان دادند.
حسین زاده ادامه داد: می دانیم که واحدهای تولیدی استان گیلان مشکل دارند، اما نمی توان برای همه آنها نسخه واحد پیچید، بنابراین بانک ها به طور موردی مشکل همه واحدها را بررسی و برطرف خواهند کرد.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد: ما در تهران روی پروژه های استان گیلان به طور ویژه کار می کنیم و از صندوق توسعه ملی نیز برای کمک به استان کمک خواهیم گرفت.
نجفی استاندار گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی به منظور حمایت از تولید گفت: از بانک ها می خواهیم به طرح های نوسازی و بازسازی کارخانه های چوکا و اسالم توجه ویژه داشته باشند.
وی با تقدیر از نظام بانکی بابت رشد تسهیلات پرداختی در حوزه طرح های گردشگری و شیلات، افزود: اگر شرکت ایران پوپلین از سوی بانک ملی ایران به بخش خصوصی واقعی واگذار شود، می تواند گشایش قابل قبولی در استان ایجاد کند.
همچنین رضا رحمانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان اعلام کرد: بانک ملی ایران با پرداخت مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال، رتبه نخست پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان را دارد.
وی افزود: 44 پروژه اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه برای حمایت از 10 هزار واحد تولیدی با هدف افزایش 10 درصدی تولید و اشتغال در سال جاری طراحی شده است.
یزدانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در این نشست با اشاره به نیاز کشور در حوزه تولید پوشاک، اعلام کرد: نخستین طرح توسعه پوشاک روستایی در استان گیلان عملیاتی می شود.
در پایان نیز جمعی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی مانند مطالبات پیمانکاران، مالیات بر ارزش افزوده، تسهیلات بخش کشاورزی، توسعه راه آهن و نرخ سود بانکی را به عنوان دغدغه های مردم با مسوولان مطرح کردند.
مدیرعامل بانک ملّی ایران در ادامه این سفر در محل بیمارستان پارس که با سرمایه گذاری این بانک احداث شده حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه با مدیران آن گفت و گو کرد.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با حمایت از راه اندازی نرم افزار پرداخت و عملیات بانکی از طریق شبکه اجتماعی ایرانی گفت: راه اندازی نرم افزار «بله» که امکان پرداخت و درخواست پول برروی شبکه اجتماعی را فراهم کرد، نیاز ضروری مردم است و از آن مثل کارت های شتاب استقبال می شود.
محمود واعظی در جریان بازدید از غرفه هلدینگ سداد در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ گفت: راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی بویژه شبکه های پرداخت از برنامه هایی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جد پیگیر و حامی آن است، زیرا مزایای بسیار زیادی از نظر حریم خصوصی و مسائل اقتصادی برای مردم دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت داده ورزی سداد درتولید نرم افزارها وشبکه های اجتماعی بومی کارهای خوبی انجام داده است، افزود: مزیت شبکه اجتماعی «بله» نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دراین است که این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که موضوع پرداخت در درون آن تعریف شده است؛ این موضوع در دنیای امروز به عنوان یکی از خدمات ارزش افزوده است که مردم باید از آن بهره مند باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از کارهایی که به پرداخت از طریق موبایل کمک می کند، شبکه «بله» است که با حمایت بانک ملی و پشتیبانی هلدینگ داده ورزی سداد و به همت نخبگان جوان کشور راه اندازی شده است.
واعظی افزود: جا دارد از بانک ملی ایران به خاطر اینکه  شبکه «بله» را نخست برای مشتریانش فعال کرد و امروز نیز با تعدادی ازبانک ها همکاری دو جانبه  ای را شروع کرده است قدردانی کنم.
وی اضافه کرد: راه اندازی این نرم افزار پرداخت و درخواست پول درشبکه اجتماعی ایرانی، شروع خوبی است که امیداوریم برای همه بانک ها همچون شتاب در بستر شبکه اجتماعی فراگیر شود. 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: از آنجا که بانک ملی ایران نسبت به مشتریان خود و امنیت پول مردم و مسائل امنیتی آن حساسیت دارد، قطعا باید بانک مرکزی به این موضوع توجه داشت باشد.
واعظی با اشاره به رسانه ای شدن شبکه اجتماعی ایرانی پرداخت اظهارداشت: شبکه اجتماعی «بله» حتما باید به گونه ای فراگیر شود که مانند کارت های شتاب بتوانند همه مردم به آسانی استفاده کنند و ما کمک خواهیم کرد که این شبکه خوب پشتیبانی شود تا از این طریق بسیاری از مشکلات مردم در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری نوین حل شود.

 

مدیرعامل و دو تن از اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از غرفه هلدینگ سداد بازدید کردند.
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل به همراه غلامرضا پناهی و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره در این بازدید از نزدیک، فعالیت ها و محصولات جدید هلدینگ سداد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
هلدینگ سداد شامل شرکت داده ورزی سداد، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا و شرکت پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای سداد (پارس) است.
 
بانک ملی ایران طی سه روز نخست طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بیش از 2 هزار و 300 فقره از این تسهیلات پرداخت کرد.
اجرای این طرح از روز نخست مرداد ماه آغاز شده و اطلاعات دریافتی نشان می دهد تا پایان روز سوم مرداد ماه، 2 هزار و 391 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک ملی ایران پرداخت شده است. مبلغ این تسهیلات 251 میلیارد و 80 میلیون ریال بوده است.
شبکه بانکی کشور در این طرح ضربتی، 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از منابع قرض الحسنه خود می پردازد که سهم بانک ملی ایران از این میزان بیش از 9 هزار میلیارد ریال است.

 

فروش ارز زیارتی در شعب منتخب بانک ملی ایران آغاز شد.
حاجیان بیت الله الحرام می توانند در حج تمتع امسال 300 دلار ارز زیارتی دریافت کنند. لازم به ذکر است حجاج گرامی می توانند برای دریافت ارز مسافرتی با در دست داشتن کارت ملی خود به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند. 
 
اسامی شعب منتخب عرضه کننده ارز زیارتی حج تمتع از طریق سایت  بانک قابل مشاهده است.

 

شرکت پرداخت الکترونیک سداد از درگاه جدید پرداخت و نسخه نوین اپلیکیشن ایوا رونمایی کرد.
با رونمایی از این محصولات در نمایشگاه الکامپ، امکان پرداخت عوارض خروج از کشور و جریمه تخلفات رانندگی با موبایل فراهم شد.
محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: کاربران ایوا برای خروج از کشور می توانند با پرداخت عوارض آن از طریق این اپلیکیشن و  بدون مراجعه به شعب بانک ملی ایران پس از گذشت 30 دقیقه، تنها با ارائه پاسپورت فعلاً از فرودگاه های بین المللی امام خمینی(ره)، اصفهان، شیراز و مشهد و به زودی از همه فرودگاه های بین المللی کشور خارج شوند.
صادق تاکید کرد: برای پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن ایوا  نیز با وارد کردن شماره کارت ماشین در این اپلیکیشن، لیستی از تمام خلافی ها نمایش داده می شود و امکان پرداخت گروهی ویا انتخاب یک یا چند گزینه درآن میسر است.
مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: این درگاه با توجه به درصد نفوذ کاربران موبایل که همواره رو به افزایش است، طراحی شده و در دستگاه تبلت و موبایل های هوشمند به راحتی قابل مشاهده و استفاده است.

 

با حضور جمعی از مردم و مسئولان منطقه، کلنگ ساخت دو مدرسه در روستاهای شیخ الاسلام از توابع شهرستان بانه و زیویه سریش آباد در استان کردستان با حمایت بانک ملی ایران به زمین زده شد.
در مراسم آغاز به ساخت مدرسه زیویه، حیدری رئیس آموزش و پرورش منطقه سریش آباد از مدیریت بانک ملی ایران به دلیل حرکت در جهت اهداف خیرخواهانه از جمله مدرسه سازی تقدیر کرد و گفت: مدرسه سازی از اقدامات اساسی و مهم در راستای تعلیم و تربیت فرزندان و کمک به نسل آینده جامعه است .
احمدی مدیرکل نوسازی مدارس و حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز نیز با تقدیر از اقدامات بانک ملی در زمینه مدرسه سازی، گزارشی از نحوه مشارکت و تخصیص دو میلیارد ریال بودجه ساخت و احداث مدرسه سه کلاسه روستای زیویه را ارائه کردند.
در بخش دیگری از این مراسم، حجت اله شاکری رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران استان کردستان با اشاره به اقدامات خیرخواهانه بانک در سراسر کشور و به ویژه نگاه مدیرعامل و مسئولان ارشد بانک به مناطق محروم، گفت: بانک ملی ایران در جهت اجرای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور گسترش مشارکت در طرح های عام المنفعه، هر سال مبالغ قابل توجهی را در امور فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و ... هزینه می کند.
وی افزود: بانک ملی ایران از ابتدای سال گذشته تا کنون با اعتبار 950 میلیون تومان، ساخت شش مدرسه در روستاهای مناطق محروم استان کردستان را آغاز کرد که از این تعداد چهار مدرسه در روستاهای مناطق مریوان و سقز به بهره برداری رسیده است.
همچنین با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره، سعد اله عیسی زاده مدیر امور مجلس، مسئولان بانک ملی استان، مدیران استانی و محلی و همچنین جمعی از خانواده های معزز شهدا و اهالی روستا، کلنگ احداث مدرسه شش کلاسه روستای شالقون سراب توسط بانک ملی ایران به زمین زده شد.
این پروژه در زمین یک هزار و 200 متری اهدایی اهالی روستای شالقون با ساختمانی به متراژ 395 متر و 805 متر محوطه سازی، در روستای شالقون از توابع شهرستان سراب آغاز شده است. 
بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی خود هزینه ساخت این مدرسه را تقبل کرده است.
لازم به ذکر است عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سفر به استان آذربایجان شرقی علاوه بر این مراسم، در همایشی با حضور مدیران و مسئولان بانک ملی استان برگزار شد حضور یافت.
وی در این همایش که جمعی از مدیران ستادی بانک نیز حضور داشتند، با اشاره به نقش مسئولان شعب گفت: عملکرد اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی در رشد منابع و کاهش مطالبات در خور تحسین است.
کریمی با اشاره به مقولاتی چون مدیریت هزینه، درآمدهای غیرمشاع و درآمدهای کارمزدی اظهار کرد: بانک ملی این استان پتانسیل خوبی در ارائه خدمات ارزی دارد و می توان از این پتانسیل در جهت ارتقای عملکرد ارزی استفاده بهینه ای کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز