خبرگزاری کار ایران

تشریح مهمترین دستاوردهای ۴ سال اخیر بانک مسکن؛

بت شکن: بانک مسکن امروز روی ریل آرامش قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۶۱

مدیرعامل بانک مسکن در همایش رونمایی از سند چشم انداز بانک مسکن ۱۴۰۰ و گردهمایی شورای هماهنگی مدیران ستادی بانک ، مهمترین دستاوردهای ۴ سال اخیر این بانک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمد هاشم بت شکن در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و همچنین اعضای هیأت مدیره و مدیران ستادی بانک مسکن برگزار شد، با تشریح اقدامات مثبت انجام شده در بانک مسکن طی ٤ سال گذشته،گفت: بانک مسکن پس از طی یک دوره چهارساله فشار کاری مضاعف ناشی از اجرای طرح مسکن مهر در فاصله سال های 84 تا 88 و تبدیل شدن به یک بانک کارگزار و سپس دوره دوم چهار ساله یعنی دوره ای توام با چالش، التهاب و تخریب ناشی از فعالیت های ناصحیح ارزی به بهانه غیر تحریمی بودن بانک، طی ٤ سال اخیر و اکنون به لطف خداوند و رهنمودهای وزیر راه و شهرسازی و تلاش کارکنان و کارمندان به تدریج به ساحل آرامش رسیده و در ریل اصلی فعالیت 80 ساله خود قرار گرفته است.
بت شکن ادامه داد: انضباط پولی، ساماندهی منابع مالی و تبدیل کلیه اضافه برداشت های مسکن مهر به خطوط اعتباری بلند مدت، شفافیت در صورت های مالی و حذف دارایی های موهومی، ساماندهی شرکت های تابعه و ایجاد شرکت تامین سرمایه و گروه مالی، راه اندازی انواع صندوق های زمین و ساختمان به منظور بهره گیری از انواع روش های تامین مالی در بازار سرمایه، طراحی انواع محصولات مبتنی بر رژیم پس انداز از جمله راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم، هشت برابر کردن قدرت خرید متقاضیان مسکن، پرداخت 51 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر و فروش اقساطی بالغ بر یک میلیون و760 هزار واحد مسکونی به مبلغ 39 هزار میلیارد تومان، کاهش سپرده قانونی صندوق های پس انداز مسکن به 2 درصد و بهره گیری از ظرفیت قوانین پس انداز، پشتیبانی به منظور راه اندازی موسسات پس انداز و تسهیلات منطقه ای مسکن، تک رقمی کردن نرخ سود تسهیلات به ویژه برای بافت فرسوده به منظور استطاعت پذیر کردن تسهیلات پس از 30 سال، انتشار 300 میلیارد تومان اوراق رهنی، ارائه خدمات مدیریت دارایی ها، خدمات جدید بانکی مانند طرح تضمین فروش اقساطی و حساب امانی و پیاده سازی نظامات برنامه ریزی متمرکز، برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد ، در نهایت کاهش 3 واحد درصدی نرخ تمام شده منابع مهمترین دستاوردهای استراتژیک بانک طی دوره چهار ساله گذشته بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: هم اکنون بانک مسکن به بزرگترین بانک کشور از حیث مانده تسهیلات تبدیل شده است به طوری که رعایت بهداشت اعتباری و ارائه تسهیلات خرد با وثیقه ملکی بانک را در بخش مسکن به مستحکم ترین بانک کشور از حیث کمترین مطالبات غیر جاری تبدیل کرده است؛ همچنین افزایش سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی اخیر که با پیگیری مجدانه وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت، بانک را به یکی از توانمندترین بانک های کشور از حیث نسبت کفایت سرمایه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در سال 95 بانک با تجهیز بالغ بر 22 هزار و 400 میلیارد تومان منابع و اعطای بالغ بر 22 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات جدید به تامین مالی بیش از 560 هزار واحد مسکونی پرداخت. همچنین در سه ماهه اول امسال با اعطای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید نقش موثری در پرداخت تسهیلات در بخش مسکن داشته است. عملیاتی شدن پیشنهادات جدید بانک در راستای بهره مندی از امکان تجمیع تسهیلات تعهدی با تسهیلات بدون سپرده پس از تصویب شورای پول و اعتبار، افزایش سقف سپرده تسهیلات بدون سپرده زوجین از محل اوراق حق تقدم تسهیلات تا سقف 120 میلیون تومان و تسهیلات جعاله تا 20 میلیون تومان و همچنین تجهیزمنابع بانک و ارتقای آن به قریب 60 هزار میلیارد تومان، افتتاح بالغ بر 185 هزار فقره تسهیلات در صندوق یکم و تجهیز منابع به بیش از 4 هزار میلیارد تومان منابع در این صندوق، اخذ مجوز استخدام 540 نفری جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز و ... از مهمترین نتایج عملکردی بانک مسکن در 3 ماهه ابتدای سال جاری است .

بت شکن تاکید کرد: قطعا اقدامات 9 ماهه پیش روی بانک مسکن در سال ٩٦ نیز مطابق با برنامه 22 گانه مصوب ابتدای امسال که به تایید وزیر راه و شهرسازی نیز رسیده است با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از تصویب برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور و همچنین تدوین برنامه جامع مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و ایجاد اجماع ملی بر ضرورت رونق بخش مسکن و ساختمان و ضرورت فائق آمدن بر ابر چالش اقتصاد کشور یعنی بیکاری و همچنین ضرورت بهبود وضعیت معیشتی مردم و خانوارها، با شناخت نسبتا کامل از بانک مسکن و نقاط قوت و ضعف آن و در ذیل قوانین موضوعی بالادست و روشن شدن دقیق رویکردها و برنامه های مورد انتظار در بخش مسکن، هیأت مدیره بانک مسکن تلاش کرده است با لحاظ کلیه ضرورت های مذکور، سند راهبردی بانک را تا افق 1400 تنظیم کند که به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده است؛ این سند مشتمل بر بیانیه، ماموریت، چشم انداز، استراتژی های کسب و کار و اهداف کلان بانک است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با بیان اینکه گام بعدی تهیه برنامه 5 ساله بانک با رویکرد غلتان در ذیل سند راهبردی بانک در افق 1400 خواهد بود، تاکید کرد: این برنامه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری تنظیم و ارائه خواهد شد.

وی افزود: ما کارکنان بانک مسکن بر این باوریم که رشد و ارتقای جایگاه بانک بزرگ مسکن و ایفای نقش رهبری در ارائه خدمات تامین مالی مسکن و توسعه شهری و تبدیل شدن آن به بزرگترین بانک توسعه ای و تخصصی منطقه غرب آسیا در افق سند 20 ساله ، کانون محوری همه ذی نفعان است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در این مراسم از صدور مجوز راه اندازی پایگاه خبری و اطلاع رسانی بانک مسکن خبر داد و گفت: این پایگاه خبری از این پس به منظور اطلاع رسانی مستمر به ذی نفعان و مشتریان بانک عامل بخش مسکن فعالیت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز