خبرگزاری کار ایران

واگذاری تغییرات در تشریفات صادرات به اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۹۷۵

مدیرکل دفتر صادرات گمرک در نشست ویژه فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان از تغییرات در رویه صادرات خبر داد و اعلام کرد: پیشنهاد شده تا تغییرات در رویه صادرات به اتحادیه ها،انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی واگذار شود و به زودی گمرک ایران با همکاری اتحادیه ها و انجمن ها در رویه صادرات تغییرات و تحولاتی را خواهد داد.

به گزارش ایلنا؛ علی‌اکبر شامانی با اشاره به اینکه گمرک از ظرفیت های قانونی استفاده می کند گفت: در حوزه صادرات هر تغییر و تحولی انجام شود با استفاده از نقطه نظرات بخش خصوصی خواهد بود و اصلاحات جدید در فرایند گمرکی ایجاد می شود. 

 شامانی همچنین به صادرکنندگان اعلام کرد که آنها می‌توانند موارد و مشکلات را به صورت مصداقی با دفتر صادرات درمیان بگذارند تا به مشکلات رسیدگی شود. این تغییرات و اصلاحات در ادغام ارزیابی و کارشناسی، تمرکززدایی از گمرک مرکز، توزین و باسکول، استرداد، ورود موقت و تفیض اختیار خواهد بود تا فرایند صادرات با تسهیل انجام پذیرد.

در همین حال، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خواستار بررسی دقیق موارد مرتبط با صادرات با هماهنگی تشکل ها شد. وی با انتقاد از عملکرد برخی سازمان های مرتبط با صادرات گفت: مشاهده می کنیم که در مواردی موانع صادرات بر روی کاغذ برداشته شده و در اجرا با مشکلاتی مواجه می شود.

لاهوتی ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا در خصوص ورود موقت شاخص هایی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود تا قبل از صدور کالا صادرکنندگان بدانند چه مقدار کالا را باید تولید و صادر کنند.

وی در ادامه تعامل و همکاری گمرک با تشکل های بخش خصوصی و صادرکنندگان را قابل تحسین توصیف و از مسئولان گمرک در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

 براساس این گزارش، یکی از موارد مطرح شده در خصوص ارزش پایه صادرات کالا بود که با توجه به هماهنگی های انجام شده دفتر ارزش گمرک، اتحادیه ها پایان هر ماه تغییرات ارزش کالاهای صادراتی را به گمرک ارایه می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز