خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی کرمان:

رویکرد قانون مالیات های مستقیم، حمایت از تولید است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۴۳

مدیرکل امور مالیاتی کرمان، رویکرد اساسی قانون مالیات‌های مستقیم را حمایت از بخش تولید و صادرات عنوان و تأکید کرد: شرط برخورداری از این قبیل حمایت‌ها، ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان به تشریح برنامه‌های نظام مالیاتی برای رونق اقتصادی، حمایت از تولید و خروج از رکود پرداخت و اظهار داشت: اساس کار دولت یازدهم بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استوار است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه نظام مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است و رشد درآمدهای مالیاتی نیز از محل مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تأمین می‌شود.

سلمانی با تأکید بر اینکه دریافت مالیات باید عادلانه و منصفانه باشد، گفت: سازمان امور مالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات‌ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

مدیرکل امور مالیاتی کرمان با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، مشوق‌ها و حمایت‌های خوبی از تولید و صادرات پیش‌بینی‌شده است، افزود: ساده‌سازی و شفافیت قوانین و فرایندها، کاهش نرخ مالیات‌ها، هدفمندسازی معافیت‌ها و ارائه مشوق‌های متعدد به فعالان اقتصادی در راستای این قبیل حمایت‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب‌وکار، رونق سرمایه‌گذاری تولید، رفع تبعیض‌های مالیاتی، گسترش عدالت و کاهش فرار مالیاتی از مهم‌ترین رویکردهای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز