خبرگزاری کار ایران

طباطبایی:

هدر رفت 8 هزار میلیارد تومانی منابع تهران در ترافیک/ وزارت ورزش از ورود جوانان متخصص به شوراها دفاع کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۸۷

یک کارشناس مسائل شهری گفت: این انتظار وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی حمایت از این قشر، از سهم جوانان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه تهران دفاع کند.

به گزارش ایلنا، محسن طباطبایی مزدآبادی کارشناس مسائل شهری با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: همزمانی این انتخابات با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معایب و مزایای خاص به خود را دارد، از یک سو نرخ مشارکت در این دوره از دوره های قبلی بیشتر خواهد بود اما از سوی دیگر موضوع و اهمیت شوراها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهبود کیفیت زیست مردم که در واقع ثمره پیشرفت و توسعه کشور است در شهرها رقم می خورد، گفت: روز به روز وظایف و نقش مدیریت شهری در زندگی ایرانی ها افزایش پیدا می کند اما متاسفانه رگه هایی برای تضعیف مدیریت شهری  در حال رشد و نمو است.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد رشد جمعیت شهرنشین در ایران از 74 درصد عبور کرده است، افزود: در سطح جهانی نیز سالانه بیش از 50 میلیون نفر به جمعیت شهری جهان افزوده می شود به طوری که جمعیت شهرنشین جهان از 746 میلیون نفر در نیمه قرن بیستم به 3 میلیاد و 900 میلیون نفر در سال 2014 رسیده است.

طباطبایی به موضوع ورود برخی چهره های غیر متخصص همچون ورزشکاران، هنرمندان و .. به ادوار قبلی شورا اشاره کرد و گفت: وقتی یک حادثه در مقایس کوچک مثل ساختمان پلاسکو  به وقوع می پیوندد افکار عمومی هوشیار می شود که مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها در مواقع بحران نیازمند افراد خبره، متخصص و از همه مهمتر جوان است به طوریکه نتایج یک مرکز افکار سنجی نشان می دهد در انتخابات پیش رو 75 درصد شهروندان تهرانی متخصصین را بر سیاسیون در شورای شهر ترجیح می دهند.

وی با تاکید بر اینکه فقدان رویه کارشناسی و تخصصی در شورای شهر تهران می تواند هزینه سنگینی برای اقتصاد تهران و حتی کشور دربرداشته باشد، گفت: برای مثال تنها عدم مدیریت ترافیک در کلانشهر تهران موجب هدررفت سالانه 8 هزار و 22 میلیارد تومان منابع این شهر می شود!

این کارشناس مسائل شهری به فضای انتخابات پیش روی شوراها اشاره کرد و  افزود: مدیریت انتخابات شوراها در دوره های گذشته عملا  در اختیار جریانات، احزاب و گروه های سیاسی بوده و این مدیریت باعث شده همواره کفه  سیاسیون نسبت به متخصص ها  و جوان ها سنگین تر باشد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی مطالبه افکار عمومی و ضرورت ها ایجاب می کند تا در لیست های انتخاباتی در کلان شهرها و به خصوص تهران بهره مندی از تخصص جوانان نسل سوم انقلاب در اولویت باشد.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت:  : این انتظار وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی حمایت از این قشر، از سهم جوانان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه تهران دفاع کند و با توجه به شناختی که وزیر ورزش و جوانان داریم امکان قرار گرفتن ظرفیت این وزارت خانه در اختیار جوانان نسل سوم انقلاب وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز