خبرگزاری کار ایران

در مراسمی نمادین انجام شد؛

گرامیداشت هجدهمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

بازگشایی معاملات امروز یکشنبه مورخ 12 دی ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران ارشد سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

 به گزارش ایلنا، در مراسمی نمادین هجدهمین سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به آقای عزیزالله عصاری مدیرعامل این شرکت سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

همچنین سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه 21920 میلیارد ریال و ارزش بازار 39290 میلیارد ریالی در رتبه 28 ارزش بازار، جزو 50 شرکت بزرگ بورس تهران است. این در حالی است که با داشتن 9 شرکت به لحاظ ارزش بازار در رتبه 7 صنایع بورس تهران قرار دارد.

 در حال حاضر شرکت های صندوق بازنشستگی فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، شرکت بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین سهامداران عمده این شرکت به شمار می آیند.

شایان ذکر است موضوع و هدف فعالیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از: تاسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری درانواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت های مالی و اعتباری در داخل کشور و همچنین انجام کلیه خدمات مشاوره ای در زمینه های تولید، سرمایه گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه ریزی و بودجه بندی، تامین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم های مدیریتی، سرمایه گذاری درخارج از کشور بصورت مشارکتی و قبول و اعطاء نمایندگی و انجام تمامی عملیات دیگری که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق اهداف مزبور لازم است.

پس از مراسم نمادین نواختن زنگ معاملات، نشست خبری با اصحاب رسانه مربوط به سالروز عرضه سهام سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در محل سالن کنفرانس بورس تهران برگزار شد و به سوالات خبرنگاران به طور مبسوط پاسخ گفته شد.

لازم به ذکر است؛ این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران شرکت های بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۳۶۸۱