خبرگزاری کار ایران

کمتر از یک ماه بعد از جشن خودکفایی تولید گندم

بانک کشاورزی از تولیدکنندگان نمونه کشاورزی تقدیر می‌کند

سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی روز دوشنبه در حالی برگزار می‌شود که نزدیک به یک ماه از جشن خودکفایی تولید گندم می‌گذرد.

به گزارش ایلنا، این بار اما چنان که در خبرها آمده است، عوض رئیس جمهوری در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان این حوزه، رئیس قوه مقننه قرار است سخن براند و زبان‌ها به قصد تشکر از فعالان عرصه اقتصاد معیشت بچرخد که در کنار تامین زیرساخت‌های معیشتی دارای نقشی مهم در تامین امنیت غذایی و تولید صادرات‌محور هستند.

ناگفته پیداست که بخش کشاورزی به لحاظ نقش اساسی که در تامین درآمد، اشتغال، ارزآوری، بازار، و به ویژه تامین غذا اهمیتی دارد که دارد بر کسی پوشیده نیست و به عنوان نیروی محرکه رشد اقتصادی است که با رشد و توسعه آن، زمینه رشد دیگر بخش های اقتصادی دیگر فراهم خواهد شد.  بر این اساس، وزارت جهادکشاورزی همه ساله به منظور ارائه توانمندی ها و الگوسازی در بخش کشاورزی  با هدف پیروی سایر بهره برداران از روشهای موفقیت آمیز کشاورزان برتر، نسبت به شناسایی ، انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر همچنین  برگزاری مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی اقدام می کند تا  از فعالان عرصه تولید کشور قدردانی شود.

اما در این میان دیگر سازمان ها و نهادها نیز می توانند با ارائه خدمات و تسهیلات ویژه برای این دسته از فعالان عرصه اقتصادی کشور نقش موثر وسازنده ای ایفا کنند. به عنوان نمونه بانک کشاورزی نیز به عنوان تنها نهاد مالی تسهیل‌کنندۀ جریان منابع مالی داخلی و خارجی به بخش کشاورزی همه ساله ضمن مشارکت فعالانه در برپایی مراسم تجلیل از مصادیق توانمندی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی امتیازات ویژه ای را  برای آنان قائل می شود، زیرا به باور دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک موفقیت های کشاورزان نمونه پیام امید برای خودکفایی کشور است و کشاورزان نمونه در عمل نشان دادند که توان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را دارند و نشان دادند  برای موفقیت بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود تکیه می‌کنند.

بانک کشاورزی به‌عنوان تنها نهاد مالی تخصصی بخش کشاورزی همواره در کنار کشاورزان حاضر بوده و مسیر تحقق و دستیابی به اهداف و برنامه‌ها را برای آنها کوتاه می‌کند. از این‌رو است که و این مهم را با استفاده از نهادسازی و شناسایی نیازها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عملیاتی و اجرایی می‌کند.

بر این اساس بانک کشاورزی امتیازهای ویژه ای برای کشاورزان نمونۀ کشوری و استانی در سال 1394 قائل شده است که از جمله آن می توان به  افزایش تسهیلات ضمانتی کشاورزان نمونة کشوری و استانی به‌ترتیب تا سقف یک میلیارد و 800 میلیون ریال و یک میلیارد و 200میلیون ریال، کاهش سهم سرمایه‌گذاری کشاورزان نمونه اعم از کشوری و استانی در اجرای طرح‌های تولیدی معادل 10درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری (سرمایه‌ای و سرمایه در گردش)، وصول حق بیمۀ محصولات کشاورزان نمونه در سه قسط از طریق صندوق بیمۀ کشاورزی و تخفیف در سهم حق بیمۀ محصولات کشاورزی برای کشاورزان نمونه به میزان 10درصد می‌شود اشاره کرد.

 همچنین بهره‌مندی از بخشودگی کارمزد و هزینۀ صدور انواع کارت‌های خدمات الکترونیکی بانکی و بخشودگی کارمزد خدمات بانکی به‌جز سود و کارمزد تسهیلات به مدت یک‌سال، بررسی درخواست کشاورزان نمونۀ کشوری و استانی خارج از نوبت و در اسرع‌وقت و تعیین آنها به‌عنوان ناظران ویژۀ بانک از دیگر امتیازهایی است که بانک کشاورزی برای کشاورزان نمونه  قائل شده است.

بدیهی است در سال جاری نیز و در سی ویکمین آیین تجلیل از این سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی ، بانک کشاورزی در برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم مشارکت خواهد داشت و  به نوبه خود قدردان زحمات تولیدکنندگان برتر خواهد بود.

کد خبر : ۴۴۳۳۸۱