خبرگزاری کار ایران

سقائیان نژاد در گفت وگو با خبرنگاران:

شهرداری قم به دنبال اهداف سیاسی نیست

شهردار قم با بیان اینکه دکه‌های مطبوعاتی قم امسال ساماندهی می‌شود، گفت: شهرداری قم اهتمام دارد خانه مطبوعاتی برای رسانه‌های خبری استان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه رسانه در حوزه فرهنگ و هنر تعریف شده است، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی در نظام اسلامی طی هر دوره‌ای شرایط خاصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی برنامه مشخصی برای جهان دارد، اضافه کرد: تمدن غرب به بخشی از دنیا غالب شده است و نسبت به وجود تمدن‌های دیگر در دنیا نگاهی ندارد به همین علت اکنون دو تمدن در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شهردار قم آیات قرآن کریم را زیربنای حرکت فرهنگی تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: رستگاران در فرهنگ اسلامی پیروان تقوا و کرامت هستند و جایگاه رسالت رسانه‌ها در آموزه‌های دینی به خوبی مشخص شده است اما پاسداری از این عزت در جامعه اسلامی باید توسط خبرنگاران رقم زده شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم به دنبال اهداف سیاسی نیست، مطرح کرد: اصحاب رسانه سلسله اعصاب قم هستند و باید مشکلات امور شهری را به شهرداری اطلاع دهند و در ارائه انتقادات منصفانه خود شجاعت مورد نیاز را داشته باشند.

سقائیان‌نژاد اصلاح ساختار سازمانی شهرداری قم را از اقدامات انجام شده دانست و عنوان کرد:‌ کمبود اعتبارات مشکل اصلی شهر قم نیست زیرا وحدت رسانه‌ها و مسؤولان می‌تواند قم را از مشکلات رهایی دهد به همین علت توجه به خانه مطبوعات از برنامه‌های شهرداری قم است.

وی از آغاز ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یاد کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه نقش‌های مهمی را در جامعه اسلامی بر عهده دارند که امیدواریم با انجام آنها بتوانند در افزایش رضایتمندی شهروندان مشارکت کنند.

کد خبر : ۳۹۹۱۵۵