خبرگزاری کار ایران

علیمحمدی در گفت وگو با ایلنا:

بیمارستان دوم تأمین اجتماعی قم باید احداث شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به حجم بالای مراجعات مردم به بیمارستان امام رضا(ع) قم، گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید به سمت احداث بیمارستان دوم خود در شهر قم حرکت کند.

داوود علیمحمدی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در قم، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم به مردم، اظهار د اشت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که این تعداد بیمه شده از مراکز درمان مستقیم تأمین اجتماعی استان از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و همچنین ۷۲۰ مرکز طرف قرار داد به عنوان مراکز درمان غیر مستقیم، خدمات می‌گیرند. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مراکز طرف قرار داد تأمین اجتماعی شد که حدود یک چهارم این هزینه نیز در مراکز درمان مستقیم هزینه شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر به مراکز درمان مستقیم تأمین اجتماعی استان قم از جمله بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کردند که این آمار، جدای از آمار مراجعات به مراکز درمان غیر مستقیم است. 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم گفت: سال ۹۲ به عنوان سال شروع فعالیت بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا (ع) قم، حدود ۲ هزار بستری و ۵۰۰ زایمان داشتیم که این آمار در سال ۹۳ به حدود ۶ هزار بستری و ۲ هزار زایمان افزایش یافت. 

وی افزود: در سال ۹۴ نیز شاهد آن بودیم که حدود ۱۱ هزار بستری و ۳ هزار و ۵۰۰ زایمان در بیمارستان امام رضا (ع) قم انجام شد و پیش بینی ما این است که تا اواسط سال ۹۵ تعداد بستری‌های این بیمارستان به ۱۲ هزار افزایش یابد. 

علیمحمدی تأکید کرد: با توجه به مراجعات بسیار بالای مردم به بیمارستان امام رضا (ع) قم به عنوان تنها بیمارستان تأمین اجتماعی این استان، و بیش از ۷۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان قم، باید سازمان تأمین اجتماعی به سمت احداث بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در قم حرکت کند. 

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) قم در سال ۹۲ با ۱۰۰ تخت بیمارستانی و ۷ پزشک شروع به کار کرد، گفت: با تمام مشکلاتی که بود، این بیمارستان به فعالیت خود ادامه داد و امروز شاهد ۲۲۰ تخت بیمارستانی با ۳۵ پزشک عمومی و متخصص هستیم که خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌کنند. 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا (ع) آرام آرام تجهیز شد و امروز می‌توان گفت که یکی از مجهز‌ترین بیمارستان‌های استان قم است؛ برای مثال اگر مادر و نوزادی همزمان نیاز به بستری شدن داشته باشند، مادر در بخش آی سی یو و نوزاد در بخش اِن آی سی یو نگهداری می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مراجعات بسیار زیاد مردم به بیمارستان امام رضا (ع) قم، گاهی نوبت‌های طولانی مدت را برای بیماران ایجاد می‌کند و به همین دلیل باید برای حل این مشکل فکری کرد. 

علیمحمدی گفت: به لطف خدا بیمارستانی که باید سال ۹۵ افتتاح می‌شد، با همراهی و پیگیری‌هایی که انجام شد، در سال ۹۲ به بهره برداری رسید و بیمارستانی که باید ۱۰ ساله به بلوغ می‌رسید، در ظرف دو سال به بلوغ خود رسید. 

وی تأکید کرد: واقعا این مرکز درمانی دیگر پاسخ گو نیست و سازمان تأمین اجتماعی باید به سمت احداث بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در قم حرکت کند. 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، در پایان گفت: بیمارستان امام رضا (ع) امروز خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌کند و مردم نیز به آن مراجعه می‌کنند اما متأسفانه راه دسترسی خوبی برای آن تعریف نشده و بسیاری از مردم برای رفت و آمد به این بیمارستان مشکل دارند؛ بار‌ها مکاتباتی انجام دادیم تا خط‌های ویژه اتوبوس و تاکسی برای بیمارستان در نظر گرفته شود که متأسفانه تا کنون یک مینی بوس هم در نظر گرفته نشده است.

کد خبر : ۳۹۰۸۷۴